Pár fotek bez ladu a skladu

24. března 2018 v 18:42
bez komentáře o životě mém
















 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (209)
Zobrazit starší komentáře

101 ratka | 27. března 2018 v 10:30 | Reagovat

a taky ráda ležím v saauně... nejraději sama

102 rulisa | 27. března 2018 v 10:36 | Reagovat

101
Já též, a tak jsem dřív namyšleně ohrnovala nos,  že jako já nejlíp vím, co je pro mě to pravý ořechový a co je snob a fuj, ale čas od času jako změna ty ceremoniály jsou fajn, je to zas jiná atmosféra a jinej zážitek a různý ty vůně a natírání se (med, pivo, sůl) a taky i nálada těch lidí, co si to užívají okolo mě je to fajn zas jinak. A právě třeba i to točení ručníkem či nahrnutí horka "křídlem" od saunéra je úžasný, pocení má pak úplně jiný grády. I vnímání sebe sama při něm.

103 rulisa | 27. března 2018 v 10:42 | Reagovat

Ono se při těch ceremmoniálech (pokud to nejsou tématický srandy ve stylu "Karneval v Riu") nemluví.
Saunér jen přijde, na začátku zavelí zavřít ta okna (ukončit větrání), představí se a řekne, co bude používat za vůně či jiné suanovací prostředky, a pak popřeje příjemný zážitek. A pak už mlčí. Jen polejvá a točí či nahání ten horký vzduch. Slyšíš jen vzdychání lidí po nárazu toho horka. A pak na konci zas Saunér popřeje cosi a rozloučí se a lidi mu zatleskají. To je všechno.

Akorát v pivní sauně se uprostřed ceremoniálu ještě rozdávají kalíšky nealko piva, v medové kalíšky tekutého medu a v solné se jde ven a nabírá se sůl a masíruje se tělo solí (i lidi sebe navzájem). Jo a v krystalické se v půli nabírá led na zchlazení čela a zátylku. Ta má 110°.

104 rulisa | 27. března 2018 v 10:46 | Reagovat

A ty bys jako znalá němčiny navíc i ocenilanějaký ty vtípky, co tam občas na začátku padaj z davu, když třeba nějakej chromej blbě leze nahoru nebo něco poznamená k saunérovu úvodu - a všichni se rozesmějou nahlas - já můžu akorát vnímat tu jejich dobrou náladu. :-)

105 ratka | 27. března 2018 v 11:42 | Reagovat

102, 103 to zní opravdu dobře a zajímavě. Určitě by mě to bavilo. Tedy žádné ohrňování nosu předem :-))

106 ratka | 27. března 2018 v 11:43 | Reagovat

104. to mám stejné, pochybuji že by rozuměla slovo... vzhledem k jejích šíleným nářečím a kvokání.

107 rulisa | 27. března 2018 v 12:04 | Reagovat

:-))

108 barča | 28. března 2018 v 19:49 | Reagovat

68. Ahá, jo je to ono. to jsem měla na mysli. tak je to u sousedů :-)

109 Saul | 1. dubna 2018 v 16:12 | Reagovat

Nedivala ses odpoledne na CT2 na dokument o turinskem platnu?
Pry je to mozna fotka.
Ale my vime svoje,ze jo?:-)

Hezky svatky vsem u vas.

110 ratka | 1. dubna 2018 v 21:35 | Reagovat

109. nedívala jsem se, ale viděla jsem dosud snad všecky dokumenty. Něco nového k tématu? :-))

111 Saul | 1. dubna 2018 v 21:54 | Reagovat

Já taky,ale tohle bylo něco novýho.
Akorát,ze s ničím novým nepřišli.
Leda by se Jezis fotil v kameře obskure ukrizovanej zepředu zezadu.:-)

112 ratka | 1. dubna 2018 v 21:59 | Reagovat

111. to asi těžko :-) Moje hypotéza je, že je to opravdu originál z dané doby, otisk je způsobený vyzařováním těla :-)  Jak?  Byl nabalzamovaný vonnými mastmi ještě "začerstva", třeba nebyl zcel mrtvý... pot a všecky ty ingrendience se za léta ležení v plátně otiskly.

113 ratka | 1. dubna 2018 v 22:00 | Reagovat

112. asi to zní divně, ale mohlo by to být vysvětlení.

114 Saul | 1. dubna 2018 v 22:13 | Reagovat

112
Taky myslím,ze je to originál.
I bez tvých pseudovědeckých potních vysvětleních:-)

115 ratka | 2. dubna 2018 v 7:05 | Reagovat

114. Vysvětlení mohou být různá, přenechám ti to vědecké.

116 rulisa | 2. dubna 2018 v 8:48 | Reagovat

Mně by s elíbilo nějaký takový jako v Tušení stínu a tušení souvislosti, vyslanec jiné civilizace, který nám sem přinesl poselství jiného mylšení, jiné kultury, a ty otisky jsou stopy po nějakých speciálních nátěrech, v nichž ho uchovávali, aby ho po návratu jeho kosmické lodi mohli dostat zpátky a tam ho třeba vzkřísit, protože tohle pozemské tělo pro něj bylo jen dočasné, u nich třeba žijí v úplně jiné energetické formě...

Hezké Velikonoce. :-)

117 Saul | 2. dubna 2018 v 9:05 | Reagovat

Bingo Ru,Astar Seran:-)

118 ratka | 2. dubna 2018 v 9:07 | Reagovat

116. to zní super :-)

119 ratka | 2. dubna 2018 v 9:08 | Reagovat

Saule, dostals vejce?

120 Saul | 2. dubna 2018 v 9:10 | Reagovat

Ty natery jsou prave ten problem.
Protoze tam zadne nejsou.
Zadny pigment,zadna barva,nic.
Na tom se vsichni vedci shodli,ale vysvetlit to nedokazou,jak se tam ten obraz dostal.
Zkouseli to napodobit nejak chemicky(v tom dokumenty davali hadr na chcipli prase:-),ale v podstate se nic tomu originalu neblizilo,krome te fotky.
A to hodne vzdalene a ten pokus byl tak krkolomny,ze v podstate sam vyvracel tu moznost,ze by tak mohl vzniknout i original.

121 Saul | 2. dubna 2018 v 9:11 | Reagovat

119:
Jo.
A sedim na nich:-)

122 Saul | 2. dubna 2018 v 9:17 | Reagovat

Teda Ratko!!!!
Ted si ctu znovu tvoji 112 a zasnu.
"....pot a všecky ty ingrendience se za léta ležení v plátně otiskly."
Jaky leta??
Ja ti asi zacnu davat hodiny katechismu:-)

123 barča | 2. dubna 2018 v 9:20 | Reagovat

112, Ratko, souhlasím, až na to, že ta léta ....takže stav vyzáření ano. podobně jako to mají mniši, mistři v tibetu.

124 barča | 2. dubna 2018 v 9:21 | Reagovat

123. tedy ne rozhodně léta. stav vyzáření je krátkodobá intenzivní záležitost.

125 rulisa | 2. dubna 2018 v 9:27 | Reagovat

To bude ono. Toho velvyslance museli ozářit, aby jim vydržel.

126 ratka | 2. dubna 2018 v 9:30 | Reagovat

122. Viděla jsem dokument nějaké křesťanské sekty. Oni věří ve vyzáření těl (vytržení). mají video jak pán v obleku a kravatě káže nějakým lidem v lavicím a najednou bleesk a zstae jen oblek a kravata a on se vypařil. A zase blesk a vypaří se někdo v první řadě a pak v druhé. blesk, blesk. a tak polovina se vypaří, zůstanou tam ty jejich kalhoty, košile a druhá polovina naříká protože taky chtěla být odpařena. No a není to vtip... oni to takhle učí a věří tomu.

Pokud se domníváš, že ti "hodní" budu odpařeni a u toho si poskládají třeba šátek, OK. NIc proti.

Podle mě se Ježíš neodpařil, smrtelné tělo se rozpadá jako každé jiné hmotné tělo. Oslavené tělo NENÍ z tohoto světa, tedy není to nic co by se mohlo vypařit.

127 barča | 2. dubna 2018 v 9:30 | Reagovat

125. ne. jde o stav vědomí a energie. v buddhistických knížkách tenhle jev je dost podrobně popsán.
takže jak píše Ratka, nebyl ještě uplně mrtvý, takže mohl realizovat stav vyzáření.

128 ratka | 2. dubna 2018 v 9:31 | Reagovat

Asi jsem konzervativnější než všichni ateisté dohromady :-))

129 barča | 2. dubna 2018 v 9:33 | Reagovat

127. tam dokonce popisují několik druhů vyzáření. to uplné co píšeš v 126 - je uplné, zůstanou jen vlasy a nehty.

není to o tom že "hodní" jde o meditaci, umění meditace.

130 Saul | 2. dubna 2018 v 9:36 | Reagovat

128:
Ty jsi u tech katoliku takova "pata kolona":-)

131 barča | 2. dubna 2018 v 9:42 | Reagovat

128.jo, velmi těžko se tomu věří :-) ale když to pak čteš v těch buddhistických knížkách a dokonce to píše skorosoučasník - nějaký tibetský učitel a tímhle stylem píše o svém učiteli a jeho realizaci vyzáření, tak si člověk říká, tyjo, to snad není možný. je. asi tahle duchovní praxe je hodně stará a řekněme běžná v těhle kulturách a je to takový asi vrchol, uplné zakončení duchovní praxe.

132 ratka | 2. dubna 2018 v 9:48 | Reagovat

129. mám hodní v úvozovkách, myslím tím ti vymeditovaní. Každý má svůj slovník... tedy ti, co to dělají správně tedy ve smyslu umění. že to umí.

133 ratka | 2. dubna 2018 v 9:50 | Reagovat

131. nemám s tím problém, akorát mě to míjí...určitě dobrá duchovní praxe. Obdivuhodná.

Ovšem nějaký kazatel na stupínku asi těžko se odpaří.

134 ratka | 2. dubna 2018 v 9:51 | Reagovat

130. nejsem, naopak... z těch bezmála 4,5 let jsem již kovaný konzervativec. Jak se u vás říká dogmatik fanatik.

135 ratka | 2. dubna 2018 v 9:51 | Reagovat

Takže mě odpařování mijí... nemyslím si že je to téma pro katolíka.

136 barča | 2. dubna 2018 v 9:52 | Reagovat

132.no, kdyby Ježíš nebyl opravdový jogin, tak asi nechodí po vodě a nedělá jiné podobné kousky :-) kdo ví co zažil 40 dní na poušti.

137 barča | 2. dubna 2018 v 9:56 | Reagovat

136. abychom si rozuměly - neberu Ježíše jako spadlého z vesmíru. byl to člověk a beru ho tedy jako velmi duchovního. duchovní v obou kulturách (křestanské, buddhistické, ale třeba i šamanské, co mají jiné národy) znamená - víra, práce s energií a vědomím.

138 ratka | 2. dubna 2018 v 9:57 | Reagovat

136. beru to jako fakt (jsem dogmatik konzervativec). Tedy nesnažím se do toho vrtat. Je to jak to je. a vlastně to není důležité. Podstata je v jeho spásonosné roli, nikoliv co všecko dělal a jak to dělal.

139 Saul | 2. dubna 2018 v 9:57 | Reagovat

134:
No "dogmatik fanatik" veri,ze Jezis byl v patek ukrizovan a v nedeli vstal z mrtvych,ne?
A ty tu cosi o letech lezeni(122):-)

140 ratka | 2. dubna 2018 v 9:59 | Reagovat

137. Z vesmíru nespadl... my křesťané věříme že skrze něj byl vesmír stvořený. Tedy opět jen skrze něj se můžeme "vysvobodit". Skrze něj byl tvořený svět Bohem, tedy cesta zpět může jít opět jen skrze něj. Je to základní princip.

141 ratka | 2. dubna 2018 v 10:00 | Reagovat

139. NO to jistě... ovšem nikoliv jako normální chodící mrtvola z hrobu. to by ti žádný farář nepotvrdil.

142 ratka | 2. dubna 2018 v 10:02 | Reagovat

co je hmotné... (z tohto světa) zde také zůstáva. Tělo je prach a v prach se zase obrátí. Není to nic záhadného. to tajemství vzkříšení není vysvětlitelné... běžnou fyzikou. Je mimo fyziku.

143 rulisa | 2. dubna 2018 v 10:09 | Reagovat

142
Takže něco jako převtělení, akorát ne do jiného těla.

144 Saul | 2. dubna 2018 v 10:10 | Reagovat

142:
"Po této „smrti“ přichází vzkříšení těla, které je „povstáním světelného těla“, zatímco fyzické tělo „zůstává jako mrtvé“ (viz Wotan po devíti dnech na Yggdrassilu). Ale také jde o skutečné vzkříšení těla v hrobu („materializace světelného těla“) – viz Ježíš Kristus po třech dnech, kdy byl jeho hrob otevřen a shledán prázdným. Mág je schopen znovu vstřebat energii těla a přemístit do těla světelného, které tak pokryje nesmrtelná, nezničitelná rudá substance (vrádža).[6]: Tento člověk porodil své jemné světelné tělo – Syna Člověka, jak byl zván Ježíš Kristus. Ježíš se spojil s Kristem, stal se bóddhisattvou, „vzkříšenou“ bytostí, která zůstává na Zemi, aby pomáhala svým učedníkům, aniž by vstoupil do nirvány. Když byly otevřeny hroby starých taoistických mágů, nebylo nalezeno tělo, ale Meč na jeho místě. Byl to Excalibur, neboť zvítězili v boji o znovuzískání nesmrtelnosti.

Existuje krásná křesťanská legenda o pouti do Emauz. Po „smrti“ Ježíše Krista putují jeho učedníci zasmušilí a vzpomínají na Mistra. Najednou se k nim přidá jakýsi muž a hovoří s nimi slovy Ježíšovými. To je udiví, ale nepoznají jej (neboť Vzkříšení nejsou stejní jako žijící lidé, „světelné tělo“ pouze připomíná fyzické tělo, jeho strany jsou prohozené a zornice Nesmrtelných jsou čtvercové). Až během večeře jej poznali „podle toho, jak dělil chléb“. A řekli mu: „Ty jsi Mistr!“ „Ano,“ odpověděl, „ale nedotýkejte se mne!“ (Noli me tangere!) Neboť kdyby tak učinili, došlo by ke smrtícímu výboji. A tak byl tedy Kristus také nějakou dobu Bóddhisattvou na Zemi (říká se, že po čtyřicet dní)[7]: i po vzkříšení svého těla, a toto vzkříšené tělo vzal do Věčnosti."
M.Serrano

145 barča | 2. dubna 2018 v 10:12 | Reagovat

energie zůstává. energie může mít podobu hmoty, ale také nemusí.
příkladem je třeba atomová bomba.

tedy uvolněná energie.

146 barča | 2. dubna 2018 v 10:14 | Reagovat

145. je to sice blbej příklad - ale jinej lepší příklad mě nenapadl. :-(

jde o tu energii a její formy. energie jako taková zůstává.

147 ratka | 2. dubna 2018 v 10:23 | Reagovat

146. energie je pořád světská záležitost,  "něco" co je součástí stvořeného vesmíru.  Bůh je nehmotný... tedy zcela mimo energetický systém neboli Bůh "je" jako podstata. TAdy pokud mluvíme o energii, pořád jsme zde v tomto stvořeném světě. tedy točíme se v kole. sami v sobě.

148 ratka | 2. dubna 2018 v 10:25 | Reagovat

144. tohle je zcela mimo křesťanství, tedy jsou to nějaké texty si gnostické nebo východní nauky. toto neučil Kristus. To je zneužití jeho jména.

149 Saul | 2. dubna 2018 v 10:30 | Reagovat

148:
Tak si mne upal,ale prece se toci:-)
Hele Ratko,tak mi teda vysvetli,co je Jezisovo "oslavene telo"
To je vas termin.

150 barča | 2. dubna 2018 v 10:31 | Reagovat

Ratko, pochopila jsem debatu o Turinském plátně. jak vzniklo. o ten otisk, který se neustále zkoumá a zkoumá....o ničem jiném nemluvím. jen tedy říkám to, že je to práce ježíšovy vnitřní víry, energie a práci s vědomím. nic víc nic mín.

a taky říkám, že ano, to vyzáření do turinského plátna je možné a beru to tak a že v jiných kulturách je ten popis vyzáření popsán i podrobněji. o nic jiného nejde. Křestanská dogmata ti nikdo nebere.

a ano, bohužel církev si z Ježíše udělala PR a zneužívala ho v různých dobách různě :-(

151 barča | 2. dubna 2018 v 10:32 | Reagovat

150. tedy moje komentáře jdou jen k principu vzniku Turinského plátna. nic víc, nic mín.

152 ratka | 2. dubna 2018 v 10:39 | Reagovat

149. je to tělo duchovní...

153 ratka | 2. dubna 2018 v 10:40 | Reagovat

150. nene,  církev vychází z Bible... tedy je to biblické pojetí. Existují i jiná pojetí, koluje jich hromady ale nejsou to křesťané ve smyslu biblickém.

154 barča | 2. dubna 2018 v 10:41 | Reagovat

malinko mimo téma.
rok 1200 byl takový přelomový rok. Lidé at bohatí či chudí, at panovníci, či církev - všichni se báli že přijde konec světa. ta 12 taková magická, 12 apoštolů, zavládne spravedlnost a boží soud na zemi. Všichni se v té době chovali pokorně, řeklo by se ukázkově podle toho co Ježíš hlásal. nojo, ale jakmile přešel rok 1200 a byl rok 1201 vykašlali se na to, nic se nestalo a svět se rozjel naplno se všemi potlačenými hříchy naplno :-)

155 ratka | 2. dubna 2018 v 10:42 | Reagovat

153. Je dobré rozlišovat... pak se lze domluvit bez problémů. Třeba svědci jehovovi si říkají křesťané, ale ve skutečnosti křesťané nejsou. Nevěří v Boží podstatu Krista.

156 ratka | 2. dubna 2018 v 10:46 | Reagovat

154. lidé vycházejí v mnohém ze zvyků a tradice. Co se traduje, co je zvykem v dané oblasti. Křesťanská věrouka vychází ze závěrů a vyznání víry Nicejského koncilu ze 4. století, a drží ho dodnes.

157 Saul | 2. dubna 2018 v 10:47 | Reagovat

152:
Tomas vlozil do Jezisovy rany prst.
Tak to ho vlozil do jeho duse?

158 ratka | 2. dubna 2018 v 11:03 | Reagovat

157. do duše ne... rozlišuje se mezi duše a duch. Ovšem nevíme jaké to tělo bylo. Nezapomínej, že pořá se na to díváš z pozice hmotného člověka pevně ukotveného myslí v tomto světě. Jak se má zjevit Ježíš v těle, abys ho ty z masaa kostí dokázal smyslově "uchopit". Musí to být něco podobného jak máš ve své mysli (duchu) zaznamenáno

159 ratka | 2. dubna 2018 v 11:05 | Reagovat

tedy celý akt byl opět v trojrozměrném světě v časové posloupnosti. Věčnost něco takového "nemá", věčnost se odehrává věčně přítomné Teď.

160 ratka | 2. dubna 2018 v 11:06 | Reagovat

Nikdo si ani nedovede představit... co Bůh připravil těm co ho milují. Není dobré si představovat..."něco".

161 Saul | 2. dubna 2018 v 11:26 | Reagovat

160:
No jo.
To je to krestanske vysvetleni.
Nevime,je to Bozi tajemstvi.
A kdyz nekdo vysvetleni hleda,tak je to nekrestanske.
Pritom jinde,treba v tom buddhismu se vysvetluje vsechno.
Ne vsechno se da pochopit a uchopit,ale i ta nejvetsi mysteria tam jsou vysvetlovana.
Zadne bozi tajemstvi tam neexistuje.
A Jezis s ucedniky taky nemluvil jako s blbecky.
Ono se to tak dnes treba jevi,ale oni blbecci opravdu byli a on jim vysvetloval veci evidentne nad moznosti jejich chapani.

163 ratka | 2. dubna 2018 v 11:44 | Reagovat

161. Dává mi smysl říct, že se něco neví... a taky to připustit. Je to lepší než do toho vrtat. Buddhismus není pro mne ... naopak. Buddhistu nikdo nespasí.

164 ratka | 2. dubna 2018 v 11:47 | Reagovat

162. tohle ŘKC odsuzuje.

165 Saul | 2. dubna 2018 v 12:26 | Reagovat

164:
To je skoda.
Ja bych tam poslal Halika:-)

166 ratka | 2. dubna 2018 v 12:40 | Reagovat

165. :-) většina katolíků asi taky.

167 rulisa | 2. dubna 2018 v 12:46 | Reagovat

163
A proč potřebuješ být spasena někým? Někým jiným? Cílem Budhisty je spasit sám sebe.

168 ratka | 2. dubna 2018 v 12:54 | Reagovat

167. Budhista věří že to dokáže sám. Křesťan věří, že to není v jeho (vlastních) silách. tedy že jediná cesta je odevzdat se do rukou Ježíše Krista.

169 ratka | 2. dubna 2018 v 12:58 | Reagovat

168. Tedy umřít s ním na kříži v pomíjivém těle a nechat se s ním (a v něm) vzkřísit k věčnému životu.

170 rulisa | 2. dubna 2018 v 13:07 | Reagovat

Ten rozdíl chápu, právě na něj se ptám - proč je lepší to nechat na někom jiným?

171 ratka | 2. dubna 2018 v 13:09 | Reagovat

I když je to Bůh? Tedy nerozumím otázce...jen ten kdo tě stvořil, může tě vzít k sobě zpátky.

172 ratka | 2. dubna 2018 v 13:11 | Reagovat

Tedy není zde lepší horší. Pro křesťana je to jediné možné. Principiálně.

173 ratka | 2. dubna 2018 v 13:24 | Reagovat

Dnešní velkonoční svátky jsou o tom. Jasně i šibačka, ale také je to cirkevní svátek ukřižování a vzkříšení Ježíše Krista.

174 rulisa | 2. dubna 2018 v 13:48 | Reagovat

171
A co je bůh? Jakým způsobem tě stvořil? Dal ti vůli? Dal ti sílu, prostor, tvořivost? Proč je nutné si myslet, že bůh tě chce pasívní, bez vlastních myšlenek a pochybností a hledání přijímající něco, co řekl někdo jiný?

Nevadí mi křesťanství, patří k našim tradicím a v podstatě mě i živí, jen mě zarazil tvůj náhled na budhismus, že tam není spasení.
Jak to víš? Protože to spasení neprobíhá skrze někoho jiného?

Mně osobně jako nevěřícímu žádné z doktrín či dogmat přijde naopak pravděpodobnější, že spasení se dostane spíš budhistům, s jejich prací na zkoumání duše a svých možností a cest, s jejich poctivostí (či jak to nazvat) vůči sobě.

175 rulisa | 2. dubna 2018 v 13:50 | Reagovat

Tím chci říct, že neútočím na křesťanství, jen zastávám názor mnoha cest a právo mít i jinou - k témuž cíli.

Jsem přesvědčená - ne, hluboce věřící - že ten cíl je týž. Jen obrázky kolem těch cest se liší podle našich nátur a tradic.

176 ratka | 2. dubna 2018 v 13:58 | Reagovat

175, s tím souhlasím. spása jako taková dává smysl v křes´tanství.  v buddhismu je osvícení a nirvána. není spasitel. tedy není cesty skrze spasitele.

177 ratka | 2. dubna 2018 v 15:25 | Reagovat

174. Musela jsem odběhnout, je u mne hromada lidí. Bůh je trojjediný... Otec, Syn a Duch. Tvoří Otec skrze Syna (v Duchu) a Skrze Syna se stvořené vrací v Duchu k Otci. Tedy tvoří pořád jednotu...

Subjektivně bych možná to popsala tak, že s uvědoměním se sebe sama jako "já" jsem stvořena... tedy stávám se někým a od tohoto momentu faktického oddělení od zbytku se obrací a vrací  zpět k Bohu skrze Krista (Syna).
Jiná náboženství to mají jak to mají. Křesťané se s Kristem spojují skrze křest.

178 rulisa | 2. dubna 2018 v 15:37 | Reagovat

Hromada frází...
Neptala jsem se na definici Boha v křesťanství, to si může každej přečíst kde všude, ale asi nemá cenu snažit se nějak o tomhle diskutovat s někým, kdo si zakládá na víře = hrdém opakování stále týchž obratů a pojmů bez ohledu na kontext, protože víra přikazuje nepřemýšlet o tom a jen to tak mít. Ber to prostě jako řečnickou otázku, která měla naznačit nějaký směr a typ úvah.

Hezké Velikonoce, konečně jsem zasela rajčata. :-)

179 ratka | 2. dubna 2018 v 15:42 | Reagovat

178. mě už vyrůstají za oknem. vysela jsem i giganty kedlubny. Uvidíme zda vzejdou.Taky jsem zasadila žlutou růži před oknem. Jahody čistím...

180 ratka | 2. dubna 2018 v 15:59 | Reagovat

178. můžeme se bavit co asi jednotlivé definice znamenají v praxi...nebo jak definuje Boha někdo jiný. Nelze mi vyčítat že se držím výkladu. Chodím do kostela, k přijímání...jsem šťastná s Bohem křesťanským.

181 Liška | 2. dubna 2018 v 16:55 | Reagovat

112, 114
jo že to plátno je Ježíšovo prostěradlo ze sauny?
- nebo jsem jediná, kdo pokračuje v saunové tématice i v Turíně?

182 ratka | 2. dubna 2018 v 17:03 | Reagovat

181. :-)  pokračujeme všichni.

183 Liška | 2. dubna 2018 v 17:07 | Reagovat

124-133
Já teda žádnýmu kazateli na stupínku nepřeju, aby se vypařil.

A zase mi to připomíná tu saunu, o které se mluvilo nedávno.
A taky mi připadá, že zanedlouho tu budeme všichni činovníky nějaké kolektivní psychózy :)

184 ratka | 2. dubna 2018 v 17:10 | Reagovat

183. to těžko :-) myslím že jsme hodně odolné

185 Liška | 2. dubna 2018 v 17:20 | Reagovat

184
Ty jsi určitě, protože výše reaguješ s dost velkou trpělivostí.

186 ratka | 2. dubna 2018 v 17:25 | Reagovat

185. Fakt? Vůbec jsem si nevšimla

187 Liška | 2. dubna 2018 v 17:54 | Reagovat

185
dělalo to na mě ten dojem. Možná je to jinak :- ) nevím.

188 Liška | 2. dubna 2018 v 18:51 | Reagovat

ad plátno
nakladatelství Portál teď vydává knihu plátno z Turína, za cca 230 Kč. Autor zdeněk Jančařík.

189 Liška | 2. dubna 2018 v 18:52 | Reagovat

188
Plátno z Turína
- s velkým P, to je ten název knihy

190 Liška | 2. dubna 2018 v 18:52 | Reagovat

188
a Zdeněk taky s velkým: )

191 ratka | 2. dubna 2018 v 19:10 | Reagovat

187. Myslím že to je pravda. nejsem tolik   vztahovačná. žije se mi líp.

192 ratka | 2. dubna 2018 v 19:57 | Reagovat

188-190. ale celou knihu o plátnu, to by mě asi nebavilo. Kdyby ho někde vystavili, přijdu se podívat.

193 ratka | 2. dubna 2018 v 19:59 | Reagovat

Dnes se oba vnuci naučili jezdit na kole. Ten starší na velkém a malý na takovém tom malém odrážedle. On se velký furt bál, přitom dostal od nás fakt pěkné kolo. Jak dostal ten malý odrážedlo tak hned si na něm zajezdil, zkusil jak se drží rovnováha. Naskočil na kolo a byl fuč :-)

194 ratka | 2. dubna 2018 v 20:19 | Reagovat

193. opět píšu zmateně, ten velký si na tom maličkém kolečku odzkoušel balanc. Tedy jak to funguje, pak mě požádal ať mu pomůžu na tom velkém kole se rozjet a odjel. Jezdil sem tam... seskočil a umí jezdit :-)

195 rulisa | 2. dubna 2018 v 20:34 | Reagovat

194
Bylo tomu rozumě tdocela dobře. :-)
Nebo nevím, třeba proto, že jsme si uměla představit, jak to probíhalo...
Člověk se přece vždycky bojí hlavně toho, co nezná, je fajn mít občas k dispozici mladšího bráchu s odrážedlem. :-)

196 barča | 2. dubna 2018 v 20:41 | Reagovat

193. to je paráda. :-) tak ted už jen je uhlídat oba na kole až to rozjedou pořádně. pytel blech :-))

kolegyně z práce jezdila vždycky jen s jedním by je neuhlídala obě děti. takže dopoledne jezdila s menší holčičkou a odpoledne šel tatka s větším.

197 ratka | 2. dubna 2018 v 21:38 | Reagovat

196. to už není moje práce... vypustím je, ať si je hlídají rodiče.

198 ratka | 2. dubna 2018 v 21:42 | Reagovat

tedy hlídání kohokoliv přesahuje mé kompetence...naučím je jezdit, dám jim kola. aha, někdo je musí hlídat :-( to mě nenapadlo.

199 barča | 2. dubna 2018 v 21:42 | Reagovat

jj. jsem si představila jak jsou oba draci z toho kola v rauši :-) velká radost, nevidí, neslyší a jedou...

200 ratka | 2. dubna 2018 v 21:43 | Reagovat

Nevzpomínám si, že by mne někdo někdy hlídal..

201 ratka | 2. dubna 2018 v 21:43 | Reagovat

199. však jo... přesně tak to bylo :-)

202 barča | 2. dubna 2018 v 21:49 | Reagovat

201. :-) mě je to jasný. já bydlím v domě kde je spousta dětí, malý, větší.....už to začne ted na jaře. blbý je, že tady je spousta aut a do toho Penny....hodně provoz.

200. to je pravda, mě taky ne...
je to ted jiný.

203 barča | 2. dubna 2018 v 21:58 | Reagovat

a do toho ještě malý děcka co mají chytrý telefony a chytaj pokémony. taky nevidí, neslyší a loví pokemona. :-(

204 rulisa | 2. dubna 2018 v 22:31 | Reagovat

Nikdo nehlídal mě (na sídlišti) a nikdy jsme nehlídala svoje děti (občas mi je přivedly ostatní děti poněkud v krvi, jinak dobrý).
Dneska je tren dskutečně úzksotný.

Zajímavá shoda tématu:
http://www.rodicevitani.cz/rodina-a-skola/vychova/jit-svym-tempem-a-rypat-klackem-v-zemi-dnesni-deti-nechodi-samy-ven-a-bude-jim-to-v-zivote-chybet-rika-jan-krsnak/

205 ratka | 3. dubna 2018 v 8:07 | Reagovat

Tak na 4 leté děcko je třeba (asi) dohlídnout. I když já na ně koukala z okna... měly se pohybovat v určitém prostoru. Občas nejstarší utek, to byla ostuda.  V pěti mi ten nejstarší odjel s kamarádem na malých kolečkách do jiné vesnice ke kamarádovic babičce. (musel se dostat skrz Třebíč).NIkdy jsem neměla pocit že to byla moje vina, dodnes na to to vzpomínáme (v dobrém)

206 rulisa | 3. dubna 2018 v 8:43 | Reagovat

205
Píšu, mně je hlídaly jiné děti. Na vesnici to tak funguje. :-) K čemuž patří i to, že vespolek pak vyvádějí věci zakázané a nebezpečné - ale co víc jim můžem dopřát? Bez toho by ani Ať žijí duchové nebylo. :-)

Samozřejmě, že když jsem s nimi byla někde jinde, hlídala jsem si je sama. Nebo manžel.
Nicméně s podobným ne-úspěchem. :-))

207 ratka | 3. dubna 2018 v 9:39 | Reagovat

206. U mně to bylo podobné, jako děcko jsem chodila ven s jinými dětmi (kolem baráku) ale až na louky. Když jsme šli až k řece (Turiec) bylo doma zle. Ale já se celkově pohybovala sama. Protože to bylo pro mě samozřejmé, nechávala jsem i dětem (ve městě) hodně samostatnosti.
Snacha s tím má dost problém, nechce staršího moc pouštět ven, i když ten je dost samostatný. Ale přece jen... sám do města autobusem si zatím netroufá. Celkově je to pro něj podivný pocit, že se může pohybovat svobodně prostorem. Učí se dávat pozor. nemá to v sobě, klidně jde a vráží do lidí. Nereaguje na okolí. Ale to ho peskujeme s mužem :-) a jak začne tancovat, řvát, válet se po zemi a na sebe upozorňovat tak mu nadáme a jdeme pryč. Je o zlozvyk z dřívějška...nějaký program. Naskakuje spontánně, ale učí se ho ovládnout. Je to pořád lepší. Když se snaží příliš, tiká.

208 rulisa | 3. dubna 2018 v 9:58 | Reagovat

Normálně jak kdybych ho viděla...
Zvládne to, věřím tomu. Teda vám. Když on je ochoten chtít, až se musí dávat pozor na ten limit tikání.

209 ratka | 3. dubna 2018 v 17:41 | Reagovat

208. díky němu jsem porozuměla i tikání vlastnímu :-) chci méně

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.