Popojedem

16. ledna 2018 v 12:19
Už se na ten podzimní článek nemůžu dívat. Utíká to neskutečně rychle. Za chvíli jaro a zase podzima a jaro.

Jako každé Vánoce, i teď k nám přijeli všichni a jedlo se, pilo se, chodilo se na procházky, diskutovalo a tak... a celou dobu se mi zdálo, jakoby na mne něco lezlo ale nebylo vidět co. Pouze jsem byla schlíplá, unavená, v noci jsem nemohla spát a když jsem koukla do zrcadla, tak jsem se lekla co za hnusnou bábu tam vidím.

Podivná apatie, nechuť aktivně někam jít, pocity štěstí jen sedět doma a nic nemuset. A do toho učení se na státní zkoušku, kterou jsemdíkybohu úspěšně zvládla. A nejvěší pecka bylo silvestrovské provázení německých turistů Třešť, Telč, Žďár, Jihlava, Nová říše, Dačice s tím, že v takovém vícedenním rozsahu i s přespáním to bylo poprvé.

Tedy všecko se nahrnulo najednou. Návštěvy, učení a provázení nevídaných rozměrů.

Takže něco na mě lezlo. Cítila jsem to jako tíhu, tupost, sešlost i skleslost mých údů a kůže, neatraktivitu,vnitřní bídu, ubohost... asexualitu. Hrozná matka jsem....a ještě horší babička.


No jasně, nakonec z toho vylezla horečka a zimnice. Vyběhla jsem k doktorce s tím, že nutně potřebuji penicilín. Penicilín jsem nejedla dlouho, snad od posledního ucha ne.

Takže nadopovaná penicilinem, plna důvěry že vše zvládnu jsem i se svým mužem, který mě neopustí v žádné chvíli ani v dobré ani v horší, vyrazila do Prahy. Hned první den jsme navštivili výstavu dokumentů Karla IV na hradě (čekání 1,5 hod venku), taky absolvovali mystickou mši v pěti lidech plus asi stoletý kněz v kostele svatého Jiří tamtéž. Tedy zima jak sviňa.

Další den zkouška. Naštěstí vše dobrý, taky jsem se připravovala. Chvíli oddech a večer návštěva divadla. A poslední den... byl přespolní běh Prahou, Hrad kde byl zavřenej královský palác, protože chystali výstavu klenotů a všude se motali vojáci, tak jsme proběhli místní Galerii (nicmoc) a sešli přes Loretu k Petřínu, pak Jezulátko, sv. Mikuláš, Týn... až jsme se dohrabali na Hradčany a odsud na Florenc. Tedy celkem téměř 9 hodin pochůzek a cikcak pobíhání až jsem konečně doma.

V mém doupěti lížu rány. Veškeré učení jsem zabalila, uklidila a snad začínám nový život. Uvidíme. Hlavně se musím rychle vyléčit. Žádnou alergii nemám, má olezlost byla způsobena již nastupující nemocí, asi mi již vynechávaly játra či ledviny. Po zásahu penicilinem jsem opět krásná... uvidíme zda to tak vydrží i po ukončení léčby. Tak tolik reference. Mějte se fajn.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (101)
Zobrazit starší komentáře

1 barča | 16. ledna 2018 v 13:57 | Reagovat

Panejo!
Blahopřeju ke všemu včetně napsání nového článku.

"Podivná apatie, nechuť aktivně někam jít, pocity štěstí jen sedět doma a nic nemuset."
tomuhle hodně rozumím. taková rovnováha k tomu kdy jsi ve fofru a musíš být ve fofru a nějak to zvládnout.

a to utíkání všeho rychle taky hodně rozumím.

Ačkoliv jsem o hodně mladší mám pocity podobné jako ty. Jen s jinými kulisami :-)

2 barča | 16. ledna 2018 v 14:02 | Reagovat

Ratko, z čeho jsi skládala státní zkoušku?

3 ratka | 16. ledna 2018 v 15:16 | Reagovat

průvodce cestovního ruchu :-)

4 barča | 16. ledna 2018 v 15:22 | Reagovat

3. takže ted už jsi profi průvodkyně :-)
gratuluju a smekám.

5 ratka | 16. ledna 2018 v 15:31 | Reagovat

dík :-)) akorát jsem se rozkývala ke změně dost pozdě. dva roky před důchodem

6 barča | 16. ledna 2018 v 15:54 | Reagovat

5. lepší ted, než později :-))
výborný. opravdu smekám při tom všem.
to rozkývání je jako zrání. dozrálas k tomu a máš to. ničeho nelitovat.

7 Saul | 16. ledna 2018 v 16:44 | Reagovat

3
Já myslel,ze se provází turisti a ne cestovní ruch:-)

8 ratka | 16. ledna 2018 v 17:17 | Reagovat

my děláme ruch... a cestujeme u toho :-)

9 Saul | 16. ledna 2018 v 17:26 | Reagovat

Na ty zkoušky potřebuješ 2 jazyky?
Kdysi to tak bylo

10 ratka | 16. ledna 2018 v 17:29 | Reagovat

dnes stačí jeden, ale taky na úrovni státní zkoušky. Nároky se snižují s množstvím valících se turistů :-)

11 Saul | 16. ledna 2018 v 17:37 | Reagovat

To jako bez statnic z jazyka nedostaneš průvodcovský zkoušky?

12 Saul | 16. ledna 2018 v 17:39 | Reagovat

A to všichni ti průvodci CK mají?

13 ratka | 16. ledna 2018 v 17:40 | Reagovat

Oni ti buď uznají tu co máš, anebo pozvou někoho kdo ti tu zkoušku udělá (na stejné úrovni) a zaplatíš si za ni na místě. To je celkem fér.

14 ratka | 16. ledna 2018 v 17:41 | Reagovat

12. Jako průvodce vůbec nepotřebuješ mít zkoušky :-) Kdokoliv může přijít a jít to dělat. Přesto je průvodců málo a je po nich poptávka.

15 Saul | 16. ledna 2018 v 17:58 | Reagovat

13:
Tak to není státní jazyková zkouška.
14
To všude.
Ja včera dostal přidělenou návštěvu na pruvodcovani po firmě.
Jenže bylo kolem oběda,tak jsem je usadil v openoficu a šel na ten oběd.
Když jsem se za hodinu a půl vrátil,tak uz tam nebyli.
Prý odjeli a nevypadali spokojeně říkala slečna v recepci.
To je ale tím,ze nemám statní zkoušky no:)

16 ratka | 16. ledna 2018 v 18:04 | Reagovat

15. prý jo. musí se zapsat do nějakých ministerských seznamů plus kulatý štempl. ale zas tak detailně to neznám. Ono je to jedno. Jen když se zadavatel ptá, zda mám kvalifikaci, mohu spokojeně říct že jo a nemusím lhát:-))

17 ratka | 16. ledna 2018 v 18:07 | Reagovat

ale možná ne :-) jen že dělali kolem toho hrozný tyátr.

https://www.narodnikvalifikace.cz/kvalifikace-318-Pruvodce_cestovniho_ruchu

18 Saul | 16. ledna 2018 v 21:18 | Reagovat

17:
Zitra ti polozim par kontrolnich otazek.
:-)

19 Saul | 16. ledna 2018 v 21:20 | Reagovat

Mohl bych i ted,ale pres noc mas jeste cas se to doucit:-)

20 rulisa | 16. ledna 2018 v 23:33 | Reagovat

"Vysvětlení vztahu cestovního ruchu k životnímu prostředí"

Tohle - byť pravou rukou za levým uchem - a zmínka o EU musí být všude, jinak to není in a nedostane to dotace. :-))

21 ratka | 17. ledna 2018 v 8:25 | Reagovat

Informace byly celkem dobré. V rámci učení jsem se celkem dobře obeznámila (našprtala) historii, datumy, kdo kdy zemřel, jaká období, jaké styly, zeměpis, co v které zemi, jací architekti, sochaři  kdy a jaké budovy, kde :-) No a EU taky, z čeho se skládá, historie, klik lidí, jak se volí a kdo nás zastupuje, kdo předsedá... taky jsem si zopakovala ústavu, listinu práv a svobod. Všecko bylo k něčemu.

Když jsem jela na Silvestra s Němci srze Vysočinu, byli nadšeni. VYkřikovali co chtějí vědět...Přemyslovce, Jan Hus, Hus a Luther, Svátky, Habsburgové, Beneš, poválečná historie... a já (už) to měla našprtané a zažité, takže jsem fungovala tak trochu jako divadlo jednoho herce. osvětový pracovník.

22 ratka | 17. ledna 2018 v 8:28 | Reagovat

byli to (jako vždycky) samí důchodci... od Stuttgartu, byli moc rádi. Prý se za celý život nedozvěděli tolik o Česku jako  během zájezdu. A o tak vzdálené části.. Moravě, kam se moc nejezdí. TAk uvidíme, třeba se to stane mým povoláním. Osvěta Němců - většinou potomků vyhnaných rodičů co chtějí vidět odkud vlastně pocházejí.

23 Saul | 17. ledna 2018 v 10:41 | Reagovat

No,já bych jim při přebírce raději zkontroloval podpaždí,jestli tam nemají vytetovanou krevní skupinu:-0)

24 ratka | 17. ledna 2018 v 10:44 | Reagovat

23. no a to má jaký význam? :-) tedy neznám všecky souvislosti.

pánovi ze Silvestra bylo 92 let. Všecky informace měl svázané ve složce, a odškrtával si jestli vše viděl či ještě něco nechce vědět :-)

25 Saul | 17. ledna 2018 v 13:31 | Reagovat

24:
hlavně se jich Ratko na ten význam a souvislosti prosímtě neptej:-)
To bys měla po kšeftu,oni ho znají:-)

26 ratka | 17. ledna 2018 v 13:37 | Reagovat

25. už jsem si to vygooglila :-) Když to vemu od nejstaršího tedy toho co mu je 92 let, tak tomu bylo v 39 roce jestli umím dobře počítat max. 15 let. Jestli se tetovali již tak mladí... ale i kdyby, není na mě abych dělala soudce a kádrovčíka. Ostatním bylo méně, 10 let... 5. Kolik je hodně abych je mohla brát k zodpovědnosti a kontrolovat jejích podpaždí?

27 ratka | 17. ledna 2018 v 13:40 | Reagovat

Většina přijíždí do rodiště svých otců nebo dokonce svého, kde žili jako malé děti, zvědavá a zároveň i provinilá.

Když povídám o osudu židů... třeba zrovna v třešti vyrůstal mladý Kafka u svého strejdy. Lékaře a pokrokového člověka, který zavedl spoustu novot. Zemřel v roce 1942, když spáchal sebevraždu aby nemusel do lágru. TAk tohle jim vykládám taky.

28 rulisa | 17. ledna 2018 v 13:53 | Reagovat

Ten patnáctiletej by to stih. Válka končila až ve 45. a sedmnáctiletí hitlerjugend na frontě zas nebyli tak výjimeční.

29 barča | 17. ledna 2018 v 13:54 | Reagovat

Ratko, to máš hodně zajímavý s tou klientelou.

30 ratka | 17. ledna 2018 v 13:58 | Reagovat

29. velmi. Opravdu hodně. A nejen klientela... i řidiči jsou kapitola sama o sobě. Ten silvestrovksý byl Řek :-) A v JIhlavě parkoval přímo na náměstí, když odmítl odjet jelikož on nikdy neodjíždí, když je tam volná plocha. Ukecal to s policajtem. a v JIhlavě všecko zavřené,  tk celý autobus Němců skončil uMac Donalda. Co jsem původně považovala za srandu (že půjdeme jíst do mekáče se stalo naší záchranou. a jak sse všem líbilo, většina z nich v mekáči nebyla nikdy, tk prý bude vyprávět.  etc etc. :-)

31 barča | 17. ledna 2018 v 13:58 | Reagovat

a skutečně to vypadá na tvoji extra specializaci.:-)
takže bych řekla, že klientů a zájemců máš dost.

32 Saul | 17. ledna 2018 v 13:58 | Reagovat

26:
"...abych je mohla brát k zodpovědnosti a kontrolovat jejích podpaždí?"

to byl jen takový černý humor Ratko.
Takže ne,nic jim prosímtě nekontroluj:-)
chjo

33 Saul | 17. ledna 2018 v 14:01 | Reagovat

28:
to tetování neměli hitlerjugend Ru.

34 ratka | 17. ledna 2018 v 14:01 | Reagovat

31. mám. uživí mě to stejně jak fabrika, až na to že dělám méně. Ale musím se doma připravit. Vytisknout si mapy, program, sepsat poznámky kde co je...vytelefonovat vstupy, někdy i tlumočit. Třeba Nová Říše byl zážitek... nádherné malby Lukáče Krackera, vzácné knihy a to vše ukryto před zraky davů :-)

35 barča | 17. ledna 2018 v 14:02 | Reagovat

30. Řek jako Řek, nebo český Řek? to jsou věci :-)) a Mekáč je vděčnej i na záchody :-)

36 rulisa | 17. ledna 2018 v 14:04 | Reagovat

A copak jinam by se z HJ nedostal? Jasně, že většina šla na frontu. Ale třeba ti elitní...

37 ratka | 17. ledna 2018 v 14:04 | Reagovat

35. jako Řek v Německu co nesnáší Němce, ale jejích peníze má rád... :-)

38 barča | 17. ledna 2018 v 14:05 | Reagovat

hezkýýýý.
Já jen zírám a nestačím zírat jak ses do toho podnikání obula. fakt nekecám. Dokonce mám pocit, že tě dříve nějak historie netankovala, nebo architektura....sice jakože jo, dobrý, ale nějaký větší zájem nebyl.

Fakt supr. Mám dokonce pocit, že tě tohle zaměstnání i baví, že ses v tom našla. Paráda, tleskám.

39 barča | 17. ledna 2018 v 14:06 | Reagovat

37 :-)) taky dobrý.

40 rulisa | 17. ledna 2018 v 14:08 | Reagovat

34
A viděli jste i klášter? Třeba ty kamenný koule kolem schodiště? Ty jsem dokulata obráběla já, vlastnoručně. :-)

41 barča | 17. ledna 2018 v 14:10 | Reagovat

a tu pamět teda musíš mít taky setsakra dobrou! - nejen na historii, data, ale taky kudy jet, kde stavět, informace pro řidiče.

Já chci s Tebou na zájezd!:-)

42 ratka | 17. ledna 2018 v 14:11 | Reagovat

38. nevím zda našla, jen že ta zkouška a učení mi moc pomohly se jakž takž zorientovat. Tedy neplácat úplně srajdy, ale umět odpovědět na otázky a ti němci jich mají hodně. zejména ohledně náboženství, vztah mezi Husem a Lutherem,   proč je u nás katolictví, šlechticové a restituce :-) To je pokaždé téma. Třeba Kinski v Žďáru, to se furt řešilo ... co všecko Kinski dělají v současnosti etc.

43 ratka | 17. ledna 2018 v 14:12 | Reagovat

40. no tam nic jiného není :-)) jen ten klášter.

44 ratka | 17. ledna 2018 v 14:13 | Reagovat

40. s kým jsi to dojednávala? s panem Novotným?  Ono jsou tam velice svérázní.

45 barča | 17. ledna 2018 v 14:15 | Reagovat

41. nebo aspon do Vašeho města :-)a nechat se tam provést s pořádným výkladem!

46 ratka | 17. ledna 2018 v 14:17 | Reagovat

45. to všecko může být... až bude tepleji, určitě :-)

47 barča | 17. ledna 2018 v 14:23 | Reagovat

46. tak už se těším :-))

48 rulisa | 17. ledna 2018 v 14:44 | Reagovat

43
Klášter zevnitř.

Taky je tam i obyč kostel a ke hřbitovu vede alej s památnými stromy.
Tu mám radši než celej klášter, věčně věkův zavřenej.

49 rulisa | 17. ledna 2018 v 14:45 | Reagovat

44
To dojednával šéf, já to jen štokovala. :-))

50 rulisa | 17. ledna 2018 v 14:48 | Reagovat

42
Ty bláho, tak to by mě hodně nebavilo...
Ale když to baví, tak to musí být úžasně naplňující, zvlášť po karirérách ve fabrikách.

51 Saul | 17. ledna 2018 v 14:48 | Reagovat

49Sem četl
To dojednával šéf, já ho jen šokovala:-)

52 rulisa | 17. ledna 2018 v 15:03 | Reagovat

51
No, to občas taky...

53 ratka | 17. ledna 2018 v 15:49 | Reagovat

48. Návštěvu je třeba dojednat předem. Pak premonstráti ukáží kostel, i klášter :-)

54 rulisa | 17. ledna 2018 v 15:53 | Reagovat

Když jedu na kole, protože mám zrovna čas po práci, tak už opravdu nestíhám dojednávat návštěvu předem. :-)

55 ratka | 17. ledna 2018 v 16:12 | Reagovat

tak to tam nefunguje. Je to společenství mnichů. Je třeba se nahlásit, platí se 20 korun za každý okruh. Jeden je kostel (Fresky Lukas Kracker plus nádherná vyřezávaná kazatelna), druhý je knihovna. Tam odnášeli z ostatních klášterů knihy, když je zavírali za jozefínských reforem. Mají tam rukopisy z 13. a 14 století taky prvotisky. Akorát se to tom moc nemluví. A třetí okruh je Muzeum bratrů Vranických a Otokara Březiny, který tady v klášteře psal. Místo má svoji historii. Je zajímavé.

56 rulisa | 17. ledna 2018 v 16:26 | Reagovat

55
A vysvětluiješ mi to proč? Jsem místní, vím, že tam žijou mniši a že s eto otevírá jen někdy,m na objednávku. nenapsala jsem přeci nic jinýho, než je (běžně) zavřenej.

Nevím, jestli ty okruhy jsou zajímavé, rozuměj pro lidi, co na podobný okruhy chodí. Asi jo. Mě tohle nebaví a asi bych tam sama o sobě nešla na žádný okruh(tj. třeba jo s návštěvou, co by si to přála vidět), ale chtěla bych si někdy projít klášter jen tak, jen tak kolem něho a jeho chodby, okna, stavbu s její náladou a atmosférou.

57 rulisa | 17. ledna 2018 v 16:38 | Reagovat

I když - proč... No protože profesionální deformace, žejo. :-))

58 Saul | 17. ledna 2018 v 16:42 | Reagovat

55
Ten Brezina se tam ocitnul jak?
Bych si to vhoglil,ale jsem na tel.
A taky te musím vyzkoušet:-)

59 Saul | 17. ledna 2018 v 16:47 | Reagovat

Loni jsem v té Nové risi stál u kasy,ale prohlídka byla až za vic než hodinu,tak jsem to zabalil.
Škoda no

60 rulisa | 17. ledna 2018 v 16:50 | Reagovat

Tak stará nejsem, toho nepamatuju a na pomník jsme ho nepsala. :-))

Březina je tady vbtom kraji všude. Na jednom konci s enarodil, na druhým umřel, uporostřed žil.

Je tu i naučná stezka Otokara Březina, docela dlouhá, od počátku (či Počátek) až do konce. Doporučuju. :-)

61 rulisa | 17. ledna 2018 v 16:53 | Reagovat

58
A ty nemáš v mobilu Google?

62 Saul | 17. ledna 2018 v 16:57 | Reagovat

60
Ja vím Ru,jen o tom jeho pobytu v klášteře jsem nevěděl.
Jestli tam dostal jen nějaký azyl,nebo vstoupil do řadu...ale to myslim ne.
Ratka uz to googli:-)

63 Saul | 17. ledna 2018 v 17:08 | Reagovat

61.
Ne,to je firemní mobil.
My nic hledat nemusíme.
V případě informační nouze se máme obrátit na interní oddělení,případně korporátní vedení:-))

64 Ssul | 17. ledna 2018 v 17:24 | Reagovat

Tak mi naše HR na ten dotaz odpovědělo,ze pseudonym O.Brezina je vlastním příjmením nějaký Jebavý a s tím jeho pobytem v klášteře ať už si to nějak přeberu sám:-)

65 rulisa | 17. ledna 2018 v 17:49 | Reagovat

Taky nevím nic o tom, že by byl v klášteže. Vím, že v Nové Říši učil a psal. Ale kde bydlel, to nevím.

67 Saul | 17. ledna 2018 v 18:02 | Reagovat

Tak president naší korporace mi teď z useej volal.
ať se na to prý vyseru,ze katolíci nám ukradli vic než jednoho symbolistu a ze ted je nová doba a ja dostal šanci ji budovat a nemám ji propásnout.:-0)

68 ratka | 17. ledna 2018 v 19:10 | Reagovat

56. nevím... asi abych tě odbyla. nemám chuť o tom s tebou diskutovat... jsi místní tak víš jak to tam chodí. i proč tam nechceš... tedy ehm, vždyť je stejně zavřeno, a stejně by tě to nebavilo. Jdu do prdele... že já debil vůbec něco psala.:-(

69 Liška | Web | 17. ledna 2018 v 19:17 | Reagovat

64 :-))

Mně se líbí jméno Nová Říše.
I když to trochu připomíná ty Hitlerjugend.

70 ratka | 17. ledna 2018 v 19:25 | Reagovat

69. oni tam taky byli :-(

71 barča | 17. ledna 2018 v 19:28 | Reagovat

55. vůbec to neznám. Mrkla jsem na jejich stránky :-)

72 barča | 17. ledna 2018 v 19:32 | Reagovat

já bych někdy moc ráda do Broumovského kláštera, který je opravený a taky tam žijí mniši. a i to okolí je tam moc pěkný.

73 ratka | 17. ledna 2018 v 19:34 | Reagovat

72. taky. mám to v plánu :-)

74 Saul | 17. ledna 2018 v 19:59 | Reagovat

Ja tam byl loni.
Ta hmota budov na mne působila tak nějak stísněně a nespirituálně.
Ale dali to tam do pucu,to zase jo.

75 rulisa | 17. ledna 2018 v 20:30 | Reagovat

68
Zbytečné.
Koukni na následnost, co jsem kdy psala a proč. :-)

Herdek, co se divíš a urážíš, dyk jsme o tom mluvili i tady na sraze, když jste se mě ptali na zdejší historický stavby a já vám říkala, že v tom Nějako nejedu, že spíš okolí a příroda a tak.

Ale myslím, že proti tvé práci jsem nenapsala nic zlého. Naopak.
Nechci ti nic kazit nebo poplivávat. Mrzí mě, žes to tak vzala.

Nevím, jak to v tom klášteře chodí, nikdy jsem nežila v klášteře. Jen vím, že tam nejde jít kdykoli a jen tak, a že jednu dobu byl klášter zavřený úplně, to když to tam opravovali. A že jsem děsně hrdá na to, že ti turisti si tam prohlížejí mimo jiného i náhražky původních rozbitých a ztracených historických kamenných ozdob, na kterých jsem já nechala kus svých ruk.

No a že Březina v tom klášteře nežil taky, jsem si našla až dneska. :-)

76 rulisa | 17. ledna 2018 v 20:34 | Reagovat

69
Liško, ještě je tu kousek vedle i Stará Říše.
Tam je taky hřbitov je tam pochovanej kdosi významnej, i vím, žejsme ho tam jednoui hlkedala, akorát jsem už zapomněla kdo to byl...

No a pak má pro mě mít historie nějakej smysl, když si beztak nic nepamatuju. :-D

77 Liška | 17. ledna 2018 v 20:57 | Reagovat

76
mě už to taky nebere; a musím přiznat, že na Moravě a v jinýh krajích už vůbec ne, protože tam je to jiný, jiný rody na hradech a zámcích než v Čechách, takže bych se neorientovala vůbec.
Ale v klášteře asi jo! To bude tu i onde podobný, to by šlo!

78 rulisa | 17. ledna 2018 v 21:14 | Reagovat

Už jsem našla, kdože významnej je to v té Staré Říši - Josef Florián.  
Floriánovijsou dost velkej místní rod, postupem času už plný intelektuálů a umělců křesťanského zaměření a mírně undergroundových vazeb, i když třeba o skutečných uměleckých hodnotách některých potomků po přeslici jsem slyšela silné pochybnosti ze strany konkurence :-). A taky měli loni smutnej rok s tragédií v rodině.

79 ratka | 17. ledna 2018 v 21:14 | Reagovat

75. Je tam mimořádná výzdoba. Opravdu mimořádná. A velmi vzácné knihy. A těžký osud...tedy drsná historie. A je normální,  že to někoho nezajímá. Třeba řidič Řek šel do hospody, nějaký klášter mu byl u prdele. ale lidi to zajímalo, kladli různé dotazy. co dělají mniši celý den, kdo je platí, kdy jdou do důchodu a zejména tam byl jeden knihvazač, kdo se stará o ty úžasné knihy. Nemohl uvěřit že nikdo. že stačí aby na ne nikdo nehrabal. A to nehrabe, protože je to zašité v zcela nenápadném klášteře.

80 ratka | 17. ledna 2018 v 21:16 | Reagovat

75. Pokkud si něco pamatuji (mám v hlavě nasráno) tak Březina chodil do kostela a v tichu tvořil. Měla tam oblíbené míso  myslím že se znal s opatem, tak občas spolu povídali.

81 ratka | 17. ledna 2018 v 21:17 | Reagovat

74. taky koukám že jsou hodně drazí.

82 rulisa | 17. ledna 2018 v 21:20 | Reagovat

80
Jo, ten opat se jmenoval stejně jako přejetý hrdina ve Vesničce střediskové. :-)

83 Saul | 17. ledna 2018 v 21:26 | Reagovat

78:
Ti Floriani jsou taky velmi zajimavi!!
Mam pocit,ze se nejak zpriznili i pokrevne s Reinkovou rodinou.uz si nejsem jisty...nebo vlastne asi ne,to ta 1.Magorova manzelka s nimi byla pribuzna.
No proste vy jste tam takovi divni a zajimavi vseci:0

84 Saul | 17. ledna 2018 v 21:27 | Reagovat

Me uz to tu pada do spamu,ani nevim proc.

85 ratka | 17. ledna 2018 v 21:27 | Reagovat

82. pro mě osobně byla Nová Říše velkým překvapením, po Němce jedním z vrcholů jejích pobytu. Druhým byla Bazilika Panny Marie ve Žďárském zámku (taky bývalém klášteře). Jak byli luterání, tak jim spadla brada a zapomněli na všecky výhrady vůči katolické nádheře. Tohle... je dojalo.

86 rulisa | 17. ledna 2018 v 21:29 | Reagovat

73
Přemýšlím, jak to napsat, bay se nedotkla...

Ne že ne zajímá. Jako fakt to eviduju.
Ale ta místa mě nebaví. Nebaví mě proto, že se mi navzájem pletou a že ma nich mám špatný pocit. Pokaždé stejnavý. Zahlcuje mě přemíra věcí na jednom místě (typicky zámky), jakoby to na mě ze všech stran dopadalo, zavalo mě to. A děsí mě přemíra výzdoby, hlavně zlaté a hlavně na stropech. Dusí a děsí, někdy mi to fakt skoro sevře dole krk. Následkem obého je, že tak jaksi vypnu, zahluším se - propluju prohlídkou obalená nějakou divnou folíí ne-pocitů...

Takže pak je i jasný, že si nic moc nepamatuju.  

Kdybych byla věřící, chtěla bych chodit do co nejprostšího kostela, radši menšího, nebo do nějaké kaple, nechtěla bych chodit na mši do velikých honosných kostelů. Nemohla bych se tam soustředit.  
(Ale tam zas mají lepší varhany a hezčejc tam hrajou.)

87 ratka | 17. ledna 2018 v 21:29 | Reagovat

85. Hledali něco autentického...co tam nemají. Dostali to :-)

88 rulisa | 17. ledna 2018 v 21:31 | Reagovat

83
Jo, je to tady takovej kraj divnejch a umělecky samorostlecjh lidí.
Beze srandy.

89 ratka | 17. ledna 2018 v 22:11 | Reagovat

popojedem...:-)

90 barča | 18. ledna 2018 v 8:04 | Reagovat

34. takže už máš třeba na půl roku napsáno v diáři - zájezdy (termíny) s lidma kdy a kam jedete? a mezitím máš volno.

91 barča | 18. ledna 2018 v 8:07 | Reagovat

je to moc hezký povolání, myslím, že jsem to někde už v minulosti psala. závidím :-) a obdivuju.

92 barča | 18. ledna 2018 v 8:11 | Reagovat

a hlavně obdivuju jak si do toho skočila se vším všudy a při tom všem. uplně nový obor, ted tvoje rodina, tvoje studium!
houby stará bába! :-))

93 barča | 18. ledna 2018 v 8:14 | Reagovat

jo, fabrika nic pro tebe, jsi takový svobodomyslný a podnikavý typ! :-)

94 ratka | 18. ledna 2018 v 8:15 | Reagovat

90. je to opravdu různé, v naprosté většině nevím předem nic, teprve tak měsíc dní předem s tím, že bude akce na konkrétní místo a zda mám volno, ale ještě neznám plán. Plán dostanu tak týden nebo dva dny předem.  A vedle toho  existuje plán  celosezonní, třeba každý pátek 2 hodiny. A ozývají se  den předem... jak přijíždějí.
A některé akce jsou zcela nové.. připraví se nabídka trasy a tak, a ten kdo dělá zájezd dle toho pak nabízí program a čeká zda je zájem. Takže různě.

95 ratka | 18. ledna 2018 v 8:17 | Reagovat

93. fabrika je velká výzva... ono se to nezdá, ale je to tak trochu džungle. nebo doslova. taky se v ní dá pohybovat celkem svobodně. ale pořád je to predátor a lovná zvěř. tedy záleží na úhlu pohledu :-)

96 barča | 18. ledna 2018 v 8:19 | Reagovat

94. aha. takže taky taková místama nárazovka. díky za přiblížení.

97 ratka | 18. ledna 2018 v 8:39 | Reagovat

96. pro mne nárazovka, pro cestovní kancelář dlouhodobě plánovaná akce. Jenže oslovují průvodce až mají zájezd hotový.

98 SV | 21. ledna 2018 v 15:32 | Reagovat

no fíííha! Ratko gratulujem!

a prajem skoré uzdravenie

99 ratka | 23. ledna 2018 v 15:53 | Reagovat

98. díky. tak snad je to dobré, rekonvalescence byly 4 dny na  běžkách -)

100 rulisa | 23. ledna 2018 v 15:57 | Reagovat

Na Červenohorským sedle? :-)

101 ratka | 23. ledna 2018 v 16:53 | Reagovat

100. jo :-) naše oblíbené běžkoviště.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.