Osvěžující šťavnatost přírody

9. července 2017 v 20:09
Přemýšlela jsem jak nazvat těchto pár obrázků. Bylo to překvapení, osvěžení... plnost květů a zeleného. Také nějaká historie.

Na Božím Daru jsme se zastavili na čtyři dny cestou od prostředního syna. Věděla jsem že je to hraniční přechod, ale už jsem si neuvědomila že k sasíkům, těm hodným co stříleli ve válce do vzduchu, jak nám místní tvrdili (vtííííp). Sasíci to tam mají opravdu pěkné a na naší straně taky. Překvapující šťavnatost, samý květ... lesy, louky a také rašeliniště. Místo je proděravěné chodbičkami jak ementál. Naši předkové tam kutali různé rudy, především stříbro a cín.



Bydleli jsme přímo na Božím Daru. Kousek od rašeliniště. Mám jen slova chvály.

Toto je počátek Blatenského kanálu z 16. století. Přiváděli ním vodu k místům, kde se oddělovala vytěžená ruda od hlušiny. Má asi 12 km a je to záhul... cestička vede těsně podél kanálu, sleduje po vrstevnicích vodu... místy se ztrácí aby se opět objevila.


Louky plné květů, všecko možné... skrze louky vedou pěšinky, cestičky a cesty.




A něco depresivnějšího- Jáchymov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 barča | 10. července 2017 v 7:21 | Reagovat

Jáchymov mám spojený s lázenským areálem a přednáškami. bylo to v prosinci, před pár lety, prakticky vybydlené tiché město, s jedinou otevřenou pizerií a dva dny strávené jen na přednáškách a náročný společenský večer v hlavním sále. :-)

2 ratka | 10. července 2017 v 7:45 | Reagovat

Jo, stejný pocit vybydlenosti...

3 barča | 10. července 2017 v 10:02 | Reagovat

Ratko věřím, že jste se tam měli krásně, právě i kvůli tomu, že ta zřejmě nebylo mraky lidí. Ještě jsem si vzpomněla, že na Božím Daru jsem sice nikdy nebyla, ale v krabici vzpomínek mám vánoční přání od mého dědy :-) poslal mi vánoční přání s razítkem Ježíška, právě z Božího Daru. Je tam Ježíškovská pošta :-)

4 Liška | 10. července 2017 v 12:38 | Reagovat

ratko a byli jste na Fichtelbergu? Jaký to tam je a hodně lidí?

5 ratka | 10. července 2017 v 12:44 | Reagovat

4. jo byli :-)je to tam takové umělohmotné, načančané. Vyhlídková věž je  pěkná, taky načančaná. prostě pořádkumilovní sasíci mají napulírováno.

6 ratka | 10. července 2017 v 12:46 | Reagovat

Na české straně je KLínovec, ten je šťavnatější i když dosti okoralý :-)))

7 Liška | 10. července 2017 v 12:59 | Reagovat

Dík. Na Klínovci jsem byla, na běžkách.

Na ten Fichtelberg se chystám (v letním období) - a je tam někde poblíž vrcholu nějaká louka neurovnaná, nějakej plácek u lesíka? Snad jo. (Teda ne kvůli spaní, ale kvůli stavbě něčeho z přírodnin pro pár lidí.)

8 ratka | 10. července 2017 v 13:07 | Reagovat

je tam nahoře obroská rovná placka - asfaltové parkoviště, kde parkují auta která vyjedou nahoru. Tedy normálně se jezdí až k rozhledně (restauraci) a parkuje tam. Z této vyasfaltované placky pak jdou pak dolů cesty, jako když je vyřízneš... úplně rovné, takže vidíš až dolů jak ta cesta vede. Louky jsou nádherné....spíše níže. Tedy ne pod vrcholem. Tak jak na těch fotkách... všude. Boží dar a okolí je náhorná plošina ve výši asi 1000 m. Všude se tam dá až k Blatné

9 SV | 11. července 2017 v 10:02 | Reagovat

ó, tam je krásne! niekedy pôjdeme aj na Boží Dar, z Krušných hôr som už kúsok videla a zaujal ma! taká zvláštna severská krajina....ticho....a svatej klid....

10 Saul | 11. července 2017 v 10:48 | Reagovat

Tak co Ratko,už u vás sprchlo?
Já byl ráno durch,než jsem došel k autu.
I žáby tu vylezly.
Jedné jsem šlápl na ocas.
Nebo to bylo ouško?

11 ratka | 11. července 2017 v 16:03 | Reagovat

9. ano je tam překvapivě krásně... a prý samá houba když rostou :-)  my potkali jen pár

12 ratka | 11. července 2017 v 16:03 | Reagovat

10. sprchlo trochu a opět peklo.

13 Saul | 11. července 2017 v 17:12 | Reagovat

To je tam,jak se našlo to lithium za miliardy a už jsme ho" logicky" darovali blbeckovi Janeckovi,protoze už miliardář je?
Boží dar,no...

14 Saul | 11. července 2017 v 17:32 | Reagovat

Tak to jsem s těma miliardama trochu podcenil.
Prý biliony.
Toho aby si ta krvava židovská zrůda nevšimla... http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/miliardy-pod-cinovcem-krusnohorske-lithium-chce-albrightova-i-janecek_422325.html

16 ratka | 11. července 2017 v 20:56 | Reagovat

Saule, co tě baví? myslím že jednou už tady tato otázka z mé strany padla obecně. Třeba se někdo vyjádří a odpoví mi, co ho baví.

Mě toho baví hrozně málo... tedy fakticky nic. Nejraději nedělám nic. Tedy dělám nic... ta čeština sdružuje zápory, ale snad se dá z to vyrozumět, že nejraději nedělám vůbec nic. Jsem líná jak prase.

17 ratka | 12. července 2017 v 7:10 | Reagovat

anebo spíše pohodlná...oceňující klid a pokoj. A ticho.
Vytratila se ze života vášeň. To co dělám již nedělám s vášnivou urputností jako dřív. Nevím zda toho mám litovat... jestli mi to nebude jednou chybět. jeslti to není již cesta dolů.

18 Saul | 12. července 2017 v 10:22 | Reagovat

16
A co si představuješ pod tím "baví"?

19 Saul | 12. července 2017 v 12:20 | Reagovat

protože jsou věci,které mne sice zajímají,ale nemůžu tvrdit,že mne i baví.
Viz např moje 13-15.
Zajímá mne v jakém světě žiju,co se v něm děje,jak se kteří lidé chovají a jaké mají motivace.
Ale zábava to tedy není.
A kolikrát pro mne není zábava ani to kolo a musím se na něj nutit.
Sháním teď nádobíčko na malování po x letech,ale taky to nebude kdovíjaká zábava trávit hodiny nad obrazem,kterej se možná nakonec nepovede.
Baví-nebaví...prostě to dělám,protože mi to něco dává.
Někdy až se zpožděním třeba a je to daleko míň,nebo spíš jinak,než jsem do toho ze sebe vložil.

20 Saul | 12. července 2017 v 17:06 | Reagovat

16
Nejraději nedělám nic. Tedy dělám nic... ta čeština sdružuje zápory, ale snad se dá z to vyrozumět, že nejraději nedělám vůbec nic. Jsem líná jak prase.

Jen tak pro orientaci mi zkus popsat tvůj program dnešního dne.
Předpokládám,ze jsi ho prochrápala a mlaskavě prožrala:-0)
Nebo si ze mne/nás prostě děláš prdel.
Pak se ale nediv,že někdy vracím stejnou mincí a ne chlebem:-)

21 ratka | 12. července 2017 v 19:25 | Reagovat

20. dnes jsem vyjímečně byla v Moravskm krasu. Prolezla jsem "vaječníky", pak ještě nejké díry, byla pod Byčí skálou, pak navštívila Výpustek a ukončil to na Křtinách. Ale to je to  jak píšeš v 19.

Narazila jsem na to při  "plánování", kdy  mě v této fázi opravdu nic nezajímá... když už tam jsem a něco dělám tak je to dobré, tedy nikoliv ve smyslu zábavy ale říkám si hmmm, zajímavé. to bych si měla pamatovat.

Třeba dnes jsem se dozvěděla že Zwettl je svietl, proto svietelský oltář v Adamově, který jsem aky viděla (zcela náhodně)
Prostě bych nechtěla dopadnout blbě. že se nicmoc netěším na nic.

22 ratka | 12. července 2017 v 19:27 | Reagovat

19. a vyklízela jsem po otci stvrdlé barvy a vzpomenula jsem si, jak jsemssi slibovala že budu malovat až budu stará.
a nic...ani Ťuk

23 ratka | 12. července 2017 v 19:30 | Reagovat

20. ano, až zpětně... kdy zjistím souvislost s něčím co je teď. Ale většinu věcí dělám z určitého pocitu potřebnosti,  nikoliv že jsem se na to těšila.

24 Saul | 12. července 2017 v 19:48 | Reagovat

no vida:-)

25 Liška | 12. července 2017 v 21:35 | Reagovat

Dřív mě snadněji něco bavilo, protože to bylo zároveň objevování nového.

Teď mě to tak neba. Všechny zámky až na výjimky mi připadají na jedno brdo. Krajiny jsou pěkný, ale taky ne extra překvapivý. Na druhou stranu je štěstí, že překvapení se nekoná - protože co kdyby bylo negativní, nepříjemný, nějaké zakopnutí, namožený kotník a podobně.

Takže mi už stačí nějakou pěknou krajinu vidět na chvíli. Nemusí to být na dlouho jako dřív, abych si to "užila" a objevovala. A kodrcat se kvůli tomu někam do prdele, no to teda ne, to radši nic. To si radši sednu ke stolu s lidma v hospodě a pokecáme. To je pestrý furt.

tak jsem na tom.

26 ratka | 13. července 2017 v 6:28 | Reagovat

25Kodrcání někam mě dokonce stresuje :-) jemi něpříjemná hromaa aut, zácp, zmatek objížďky... ale když se nakonec někm dokodrcám je to pak dobré.

Sedět v hospodě a kecat mě taky moc nebaví :-))

27 ratka | 13. července 2017 v 6:32 | Reagovat

26. tedy většinou :-) jsou výjimky. neznámí lidé, setkání po určité době a tak... prostě ne moc často :-))

28 rulisa | 13. července 2017 v 7:40 | Reagovat

25
Liško, zkopíruju kousek komentáře, co jsem nechala u Barči:

Obě vás holky chápu. Nepíšu o vás, nechci vám nic vymlouvat, píšu o sobě. Zámky většinou na jedno brdo, a pro mě i vnitřky zámeckých  interirérů prostě jen sbírka snobskýho sereptičkovýho haraburdí. U které lidi dělají och a ach, páč je to takový drahý, všecko, a představuje to všecko to, co oni sami mít nemůžou. :-)

Ale krajinu můžu furt dokola, a čím jsem starší, tím ji vnímám intenzivnějc, a vydržím i dýl. A kodrcání se někam miluju.

Hospoda s lidma na pokecání u stolu mi stačí jednou dvakrát za rok.

Jo, akorát s bráchou a jeho přítelem můžu do hospody i víckrát, páč s těma je to pohoda a jtak akorát příjemná sranda pro mě úplně mimořádná. Maximálně čtyřprocentní. :-)

29 rulisa | 13. července 2017 v 7:41 | Reagovat

...sem samozřejmě ještě kus toho zkopírovaného komentáře zapomněla umazat. :-))

30 ratka | 13. července 2017 v 7:47 | Reagovat

28.podobně... tedy s těmi zámky určitě. v poslední době možná zvýšený zájem o kláštery a historii těchto. Ale to spíše souvisí s osobním zájmem o lidi té doby (jak žili, vnímali, čeho si vážili) než s turistikou.

Krajinu můžu, ale ne moc horko. Včera jsem se spařila... na obou nohách. To pak jsem jak opařené prase.

31 ratka | 13. července 2017 v 11:40 | Reagovat

Dnes si větrám nohy. Ráno jsem byla u maminky. Ladily jsem naslouchátka, kontrolovali maily, četli dopis odd její švagrové a povídaly si o stáří. Potřebuje kontakt se mnou. Se snachou ji to unavuje, těžko se s ní domlouvá.

Cestu domů jsem všecky potkaala, hned chtěly jít se mnou. Tak jsem se domluvila že přijdou odpoledne... a zítra zas. A pak půjdou k mamince a pak se uvidí. Potřebuji vnitřní klid... pocit že jsem "něco" udělala. jinak mě tíží pocit že jsem mohla udělat a neudělala.

32 rulisa | 13. července 2017 v 11:50 | Reagovat

31
Tuhle potřebu k dosažení vnitřního klidu mám taky, ale už se mi postupně podařilo ji mírně ponížit. V rámci pudu sebezáchovy.

33 ratka | 13. července 2017 v 11:55 | Reagovat

32. jj. pud sebezáchovy mám taky :-) je zde určitý balanc na hraně. u maminky ani ne... tam už vím, že co udělám to udělám a co ne tak ne. pořád dobrý.

ale u té nové rodiny... tam se hledám. Hledám míru, způsob, pravidla... jak to udělat aby mě to "nezabilo" a zároveň byla užitečná.

34 ratka | 13. července 2017 v 11:56 | Reagovat

33. je to o minimalismu... kolik ještě a kolik už ne. kolik je akorát.

35 barča | 13. července 2017 v 13:39 | Reagovat

30. Ratko, rozumím. s tím vedrem to mám podobně. v té Francii bylo 36 st. málo stínu, i tím to bylo pro mě náročné.

co se týče mě, nejsem vyhraněná v poznávání toho či onoho, krajina, zámek, klášter....ale třeba ted byl v zájezdu jeden starší pán s paní a on se nejvíc těšil na antiku - tedy v každém městě, kde stál vítězný oblouk, aréna, divadlo - šli ho navštívit. Pro mě třeba passé - jedna aréna, jedno divadlo stačí, jemu ne, on si užíval ty různé obdoby v různých městech naplno a zase proti tomu nešel na jiná místa.

36 ratka | 13. července 2017 v 13:43 | Reagovat

35. no to u nás je taky dost únavné. muž chce vidět "všecko" a co nejvíc. a honí mě celý nervní, že mu něco utíká.  a já v rámci klidu s ním všude běhám.:-)

37 barča | 13. července 2017 v 13:45 | Reagovat

ještě jsi mi připomněla: asi před měsícem běžel v Tv dokument o Praze z doby Karla IV. Mimojiné tam byla část věnována Kapli Sv. Kříže na Karlštejně. bylo to ohromně zajímavý....vůbec na jakých principech stavěl Karel Iv. Prahu.Jednak architektura, jednak symbolika a tedy jeho osobní odraz jak on vnímal křestanství. Já jsem se pak dívala na stránky Karlštejna - přímo na okruh Kaplí Sv. Kříže.musí to být ohromně zajímavý...prohlídka trvá 100 minut, max. lidí je 7na prohlídku, takže nutná rezervace a právě ten výklad v souvislostech musí být nesmírně zajímavý - jak říkám bylo to v tom zminovaném dokumentu a hodně opravdu hodně mě to zaujalo.

38 barča | 13. července 2017 v 13:47 | Reagovat

37. takže i sem bych jednou ráda jela.

39 ratka | 13. července 2017 v 14:08 | Reagovat

https://www.hradkarlstejn.cz/cs/informace-pro-navstevniky/prohlidkove-okruhy

tedy mě by se líbil druhý okruh - posvátné prostor včetně kaple sv. kříže :-)  ale je to dost drahé.

40 barča | 13. července 2017 v 14:13 | Reagovat

39.je. ale zase si říkám jako dárek třeba k výročí svatby, narozeninám a jednou za život, a tady doma jsme češi :-).....koho zajímá historie....umění.....architektura...myšlení středověku apd. Jistě to nejsou vyhozené peníze. :-)

41 ratka | 13. července 2017 v 14:14 | Reagovat

U nás jsme s Karlem 4 měli do činění jen okrajově, třeba základní kamen mikulášského kostela. Víc jsem byli spjati třeba se Zikmundem, nebo Otakarem II. a Později s Habsburgy.

42 ratka | 13. července 2017 v 14:16 | Reagovat

40. dárky nejsou nic pro mě :-)) buď něco chci nebo se na to vykašlu... U Karlštějnu je problém, že je to z ruky. Spíše se mi tam nechce. ale uvidíme... třeba se vyskytne příležitost.

43 barča | 13. července 2017 v 14:23 | Reagovat

"dárky nejsou nic pro mě :-)) buď něco chci nebo se na to vykašlu..."

jo. anebo tak nějak takhle :-)

41. měl vizi Nového města Pražského.....odráží se tam Cáchy...ale také i jeho pobyt v Itálii, předobraz samozřejmě Jeruzalém apd. byl to hodně zajímavý dokument, byl na pokračování, tedy pak jeho syn Václav a Zikmund....hodně zajímavý a hodně jsem si přehodnotila svůj obraz o Zikmundovi.  taky pro mě velké překvapení.

44 barča | 13. července 2017 v 14:24 | Reagovat

zkrátka hodně zajímavý dokument celkově.

45 barča | 13. července 2017 v 14:30 | Reagovat

:-) zařazuju si u sebe do DDP - dlouhodobé důchodové plány :-)

46 ratka | 13. července 2017 v 14:33 | Reagovat

45. do té doby se všecko mockrát změní :-)) u mě jsou do důchodu dva roky a žádné plány...

47 barča | 13. července 2017 v 14:43 | Reagovat

45. jo i to se může stát včetně hodně pozměněných DDP :-) ale přece jen pro mě ted do důchodu hodně daleko, tedy DDP nejsou přímo DDP, ale spíše něco jako horizont v nedohlednu....časově...s nějakou mlhavou vizí....o mém životě....nevím jak to popsat....

48 barča | 13. července 2017 v 14:47 | Reagovat

nebo jak to říct ještě jinak, ty máš dva roky do důchodu, já 20....těžko představitelné....

49 ratka | 13. července 2017 v 14:47 | Reagovat

47. mlhavá vize života jako celku. "zadá" se požadavek... a jednou (někdy) se tento požadavek vynoří jako nabídka. :-)

50 ratka | 13. července 2017 v 14:48 | Reagovat

důchod přímo na dosah... :-)

51 Saul | 13. července 2017 v 14:59 | Reagovat

41:
tak si tak matně vzpomínám,co to tam máte za vystavenou mrtvolu v tom kostele?:-)
Nějaká ženská tuším...

21:
O historii té Býčí skály výš?
Nejen historie,nejzajímavější je,že ty archelogické nálezy tam, staré tisíce let,potvrdily pravdivost lidových pověstí,které o Býčí skále existovaly.

52 ratka | 13. července 2017 v 15:03 | Reagovat

51. kostřička ve vyšívaných šatičkách. Sv. Bonifác :-)

Vým, vým :-)) je to tam napsané na panelu.

53 Liška | 13. července 2017 v 18:29 | Reagovat

ad karlšejn
teď když je elektronický kdovícovšechno bych zavedla, že každej občan ČR má nárok jít jednou za život zadarmo na celej Karlštejn. Ať si to zaevidujou a když bude chtít jít podruhý, ať si to zaplatí.

Já tam byla několikrát v dětství a pak v mládí taky ještě, ale teď už se mi nechce na žádnou z takových turisticky nejvýznačnějších "atrakcí." Davy nee. i když jsem loni na jaře procházela kolem, podél řeky, tojo. Kraj dobrej.

54 barča | 14. července 2017 v 11:29 | Reagovat

53. nó Liško, to je dobrej nápad! :-)

55 ratka | 14. července 2017 v 16:20 | Reagovat

53. a já tam nebyla ani jednou a zatím se ani nechystám :-)

56 Saul | 14. července 2017 v 16:31 | Reagovat

Ja tam kdysi vylezl ten kopec a je zajímavý,že už si vůbec nevzpomínám,jestli jsem vůbec šel do hradu dovnitř.
V té kapli jsem nebyl,to bych si pamatoval...
Tak nějak matně se mi vybavuje nějaká nejhlubší studna,ale už nevím...

57 ratka | 15. července 2017 v 8:13 | Reagovat

Včera jsem měla provázení, vzala jsem rodinu do města, pak domů a byli u nás až do večera. Vyklidila mamince sklep, ale to jsem dělala již předevčírem a včera ještě dotahala zbytek.  večer jsme byli s mužem v lese a u řeky, pak si zplavat v lomu. On ryche šel a já utíkala, tedy vyklusávala. asi 6 km.

58 Saul | 15. července 2017 v 8:32 | Reagovat

Prostě"líná jak prase":-0))

59 ratka | 15. července 2017 v 8:37 | Reagovat

58. pozor! koukni na ty činnosti. nic z toho nebylo "pro mě". všecko co jsem udělala bylo pro někoho. provázení (práce), péče o novou rodinu (syn plus jeho suita), péče o maminku, akce s  mužem pro jeho radost. Tedy nic z toho nebylo pro mě... kdybych to nedělala, ležela bych. Vytahala jsem ze sklepa bednu různých pastelů a uhlů...mám i vodičku na zafixování. opět ta samá otázka. Může amatér obě ruce levé vůbec něco malovat? tedy neměl by se nejdříve něco naučit a teprve pak...

60 ratka | 15. července 2017 v 8:38 | Reagovat

tedy... kdybych neměla kolem sebe tolik lidí, ani bych nevěděla co dělat. takhle dělám všecko pro ně.

61 ratka | 15. července 2017 v 8:47 | Reagovat

tedy když nejsou podněty (běž udělat to nebo to pro někoho) tak nemám nutkání se hýbat. něco ve smyslu nejnižší energetický výdej :-) dát jen tolik kolik nutno, ni kousek navíc

62 Liška | 15. července 2017 v 9:58 | Reagovat

Ano. A teprve když ty podněty od jiných nejsou pár dní (což tobě nehrozí, to by sis musela cíleně zařídit), tak budeš mít chut se zase hnout a ukáže se, do čeho máš chuť se pustit.

63 ratka | 15. července 2017 v 10:08 | Reagovat

62. u mě hrozí propady... nemám nutkání k činnosti.

64 ratka | 15. července 2017 v 13:59 | Reagovat

63. tedy když nic není potřeba tak nic mě "nenutí" k aktivitě. A kolem mě se vrší (třeba) bordel.

65 Saul | 15. července 2017 v 21:55 | Reagovat

Jen kresli a maluj,ta naše skupina má "amatérství" přímo v názvu a díky našim důchodcovským manažerům už možná budeme brzo vystavovat v Louvru:-)
Ty svoje veledíla můžeš zatím vystavit u sebe na blogu a zakázat mi komenty:-)

66 ratka | 15. července 2017 v 22:19 | Reagovat

65. mám nějakou vnitřní zábranu vůči malování a ztvárňování čehokoliv :-)

67 Saul | 17. července 2017 v 20:38 | Reagovat

to by byl handicap pro výtvarníka tak před 150 lety.
Dnes stačí plácat barvy.
Ale pozor,háček na rámu je důležitý.
Kdyby to náhodou nějakého barbara napadlo pověsit opačně.
Ale viděl jsem i autory,co polkli zlou slinu,když byly obdivované i ty jejich díla vzhůru nohama.
Tak do toho:-)

68 Ratka | 18. července 2017 v 16:09 | Reagovat

Videla jsem umelkyni mandal co tvrdila ze je mozne jejo dila pozorovat ze vsech stran. A porad jsou lecive.

69 Saul | 18. července 2017 v 16:39 | Reagovat

Ja viděl malíře,co na večírku po vernisáži nechtěně poblili svá vlastní díla a druhý den jim přepisovali cenovky,protože umělecká hodnota jejich obrazů se tímto počinem podstatně zvýšila:-)

70 Ratka | 18. července 2017 v 16:43 | Reagovat

No a o tom to je ☺

71 Saul | 18. července 2017 v 16:59 | Reagovat

68:
Co se mandal týká...buď se chce někdo věnovat léčitelství,nebo umění.
To co jsem z "umělkyň " maliřek mandal viděl je neskutečnej škvár.
Jestli léčí nevím,ale do vytříbeného oka a znalce umění to musí do rohovky vypálit díru,kvůli které teď nosim brejličky :-)

[41]:

72 Ratka | 18. července 2017 v 17:04 | Reagovat

Kdyz to nekdo koupi...je treba najit kupce

73 Saul | 18. července 2017 v 17:05 | Reagovat

Myslím Rako,že mi to s psaním telefonem jde výrazněji lépe.
Ale rezervy ještě mám,budiz:-)
Kde se zase líně potuluješ?:-)

74 Ratka | 18. července 2017 v 17:13 | Reagovat

Vse ma svuj pravy cas. I informace.😼

75 Saul | 18. července 2017 v 17:14 | Reagovat

Opravdu léčivé (mě stačí i objevné)kolikrát i se zjevnou mandalou, jsou nakonec obrazy od lidi,kteří vůbec netuší,co mandala je.

76 Ratka | 18. července 2017 v 17:18 | Reagovat

Veris ze obrazy leci? A vjakm smyslu vyleci. Jakou moci leci?

77 Saul | 18. července 2017 v 17:18 | Reagovat

74
nezapomeň doplňovat tekutiny!
🍺 🍺 🍺.....:-)

78 Ratka | 18. července 2017 v 17:22 | Reagovat

Pilne doplnuji☺

79 Saul | 18. července 2017 v 17:41 | Reagovat

76:
Jasně ze obrazy neléči.
Jsou jen šifrou.
A šifrování je podstata umění.

80 Saul | 18. července 2017 v 17:50 | Reagovat

78
Tak nezapomeň i vylučovat:-)
🚽 🚽

81 Ratka | 18. července 2017 v 17:55 | Reagovat

Tekutiny lze vylucovat ruzne💃

82 Saul | 18. července 2017 v 18:10 | Reagovat

81
To ano,krásnou dovolenou:-)))
💑

83 barča | 19. července 2017 v 8:52 | Reagovat

jé, tady je to taky hodně všude malá barevná šifra :-)

84 ratka | 19. července 2017 v 18:26 | Reagovat

83. na mobilu to jde natotata :-)) už jsem na PC.

85 ratka | 19. července 2017 v 18:27 | Reagovat

82. Díky :-)) takové srdíčko tam bylo taky, ale netroufla jsem si :-)))

86 Larryleasy | E-mail | Web | 27. září 2017 v 5:53 | Reagovat

http://www.petrpalous.cz/component/k2/itemlist/user/353331  2016 дата премьеры полный фильм   лицензия скачать полный фильм  http://www.osgof.gov.ng/component/k2/itemlist/user/1207738

87 AlysonIgq | E-mail | Web | 8. října 2017 v 22:48 | Reagovat

My friend and I went camping the other day. It was a tiring experience, as he wouldn't let me sleep all night. He kept talking about random stories and complained about his insomnia. I totally told him to <a href=https://www.snowdonrailway.co.uk/phpunit/tramadol-para-que-sirve>this</a> and deal with it.

88 BethanyRoe | 11. listopadu 2017 v 13:26 | Reagovat

My friend and I went camping the other day. It was a tiring experience, as he wouldn't let me sleep all night. He kept talking about random subjects and whined about his anxiety. I totally told him to <a href=http://raptr.com/SusannahAmethyst8/wall>source</a> and deal with it.

89 ElvaTpb | E-mail | Web | 15. listopadu 2017 v 17:09 | Reagovat

Hey guys!!!
designs and builds specialty lines of lead oxide production equipment, material handling systems, battery related process machinery, parts, and accessories for the battery, pigment, glass, and chemical industries.  http://techbasys.com offers technical application and engineering services to help the customer acheive maximum benefit from their equipment and manufacturing processes.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.