Jak namotivovat dítě

23. ledna 2017 v 9:01
Řeším teď speciální situaci a díky ní si uvědomuji jak důležité je naučit dítě ovládnutí sebe sama. Naučit se ovládat svoje tělo a svoji mysl, aktivovat vnitřní motor... aby porozumělo, že nejde o to někomu vyhovět či nevyhovět. Nýbrž porozoumět souvislostem, dorozumět se s ostatními, něco se naučit a samostatně se pohybovat v prostředí. Nikoliv protože mě "jiní nutí" nýbrž že chápu důležitost pro můj vlastní svobodný pohyb. Že se umím ovládnout. Že tedy není důležité jestli mě to "dost baví", to je až na konci žebříčku důležitosti. Ale pochopit že je to důležité pro "můj volný pohyb" teď a tady.

Ukazuje se v plné nahotě naprosto různé paradigma přístupu k životu zde u nás a u nové rodiny. Jsme oba s manželem nachystaní maximálně pomoct integrovat novou rodinu is dětmi do života zde. Starší chodí do již školy a je to velmi rozumný kluk, ten mladší je jestě rozmazlené děcko které učíme čurat a kakat do záchodu a jíst lžící. TAkže malý se učí základním dovednostem ak nějak za pochodu a nevidím v tom problém. Za par měsíců bude umět vše co potřebuje a může jít do školky.

Starší to má mnohem těžší. Moc se mu tady líbí, je spokojený a vyrovnaný, pořád se směje. Přátelský k dětem a o vše má zájem. Chvíli. Je roztěkaný a dělá jen to co ho baví a chybí mu zcela základní sebedisciplina. Taková ta bazální ... že když se nenaučí řeč, nedomluví se s lidmi. Ani s dětmi. Bude sám a nebude rozumět co mu kdo říká. Očekává že ho někdo bude nutit a přesvědčovat ho, že musí to nebo ono dělat. Je naučený k nucení, zákazům, příkazům kterým se vzpírá a trestům. A to ... u nás nikdo nechce. Nemám zájem nutit dítě učit se psát a číst, a učit se abecedu když ono samo nechce. A nerozumí tomu a ani nechce rozumět, že je to pro něj otázka přežití a další existence. Že život není jen sranda! Kde všichni jen skotačí a řvou a běhají dokola a když se musí převlíct tak se chvíli zastaví a bezmyšlenkovitě převlečou. V osmi letech! Jemu se zdá že nemusí dělat nic, co ho nebaví a že je zcela přirozené se věnovat jen zábavě a vše ostatní vyignorovat.

Nevíme co máme dělat. Vypadá to že dělám málo pro rozvoj toho staršího. Ale nelze někoho učit proti jeho vůli. Proti vniřnímu odporu. Že život je jen smích a sranda a žádné omezení nudným cvičením.

Nevíme co dělat. Už jsou zde měsíc a nenaučili se téměř nic česky. Tak uvidíme. Nikdo jiný než oni to neodkážou zlomit. Ten odpor vůči jejich zvykům, způsobu života ... svoboda v nesvobodě. Aby mohli nalézt svobodu v tomto životě, musí se naučit "nesvobodě". Zdisciplinovat se a omezit. Zní to strašně. Vím. Ale vidím to jak na dlani a nevím co s tím. Tak to alespoň napíšu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (289)
Zobrazit starší komentáře

201 rulisa | 8. února 2017 v 19:01 | Reagovat

196
Omezování svobodného vývoje začíná omezováním svobodného prostoru vašeho.

Čili ad 197 - na jednotné pravidlá ať klidně s..e pes, ale pokud kdo u vás bydlí, je povinen ctít a respektovat pravidla vašeho domu. Vaše.

202 rulisa | 8. února 2017 v 19:02 | Reagovat

Vždyť je to totéž jako s tou imigrací...

203 ratka | 8. února 2017 v 19:03 | Reagovat

hmmm, teorie je šedá, zelený strom života

204 ratka | 8. února 2017 v 19:03 | Reagovat

202. ne zcela. miluji je...

205 rulisa | 8. února 2017 v 19:13 | Reagovat

Koho bůh miluje, toho křížem navštěvuje... :-)

206 ratka | 8. února 2017 v 19:18 | Reagovat

205. každého navštíví... každého miluje.

207 rulisa | 8. února 2017 v 19:25 | Reagovat

Klička jaxviň. Ok, už mlčím.

208 ratka | 8. února 2017 v 19:27 | Reagovat

207. si děláš prdel :-) hodíš provokačku, a pak se divíš kvůli kličce

209 rulisa | 8. února 2017 v 19:33 | Reagovat

To nebyla provokačka. To bylo jemné upozornění, že když někoho miluješ, není to důvod nechat si ho přerůstat přes hlavu a jen mu foukat do prdelky. Naopak. Právě on by ti měl nejvíc stát za námahu mu ten čumák vymáchat, aby věděl.

210 Liška | 8. února 2017 v 19:50 | Reagovat

201 ru
souhlasím

200 ratko
:-)) Snaha není, ale snacha je :)

211 ratka | 8. února 2017 v 19:54 | Reagovat

jen si povídejte :-)) teoreticky to máte zmáknuto. vím své.

212 rulisa | 8. února 2017 v 19:57 | Reagovat

211
Myslím, že i prakticky. Ale chápu, že to vidíš tak, jak vidíš.

213 ratka | 8. února 2017 v 20:16 | Reagovat

se tady pochechtávám, jaké máte scénáře... co všecko hrozného tady dělám. a přitom jde jen o trochu lidského tepla. nic víc.

214 ratka | 8. února 2017 v 20:18 | Reagovat

201. ano? chci tě vidět... jak bys povinn ctila a respektovala nějaká pravidla v Malajzii či Singapuru a to ihned a v čínštině.

215 barča | 8. února 2017 v 20:40 | Reagovat

no, já mám ig 50 jednou mi to vyšlo v nějakém testu na netu - tedy iq opice. fakt nekecám.

no, ale tohle se mi snad jen zdá.

Ratka tady oslí už od prosince trpělivě svoji rodinnou situaci jak a co všichni, odkud, a starosti a veškeré to dění a vynořují se jasné souvislosti proč a jak to všechno u nich je a proč - a bum bum je to jak házení hrachu na stěnu.....jakoby snad nikdo ani tu Ratku tady nikdo na jejím blogu nevnímal a neposlouchal....nebo možná už zapomněl všechny ty souvislosti co nám tu popisovala....a na ty "staré" komentáře dostala reakce, jakože v tom smyslu - pochopeno. a zase ted nové bum bum.

mám z toho takový dojem.
musela jsem to napsat, za sebe.....a klidně budu za tu padesátkovou opici :-)

216 rulisa | 8. února 2017 v 20:43 | Reagovat

Ctila bych je tím, že bych jim nevysvětlovala, co dělají blbě, minimálně bych nesmrkala do kapesníku a nepoučovala paní domácí, jak se vychovávají děti.

Ratko, oni u tebe nejsou na návštěvě či rekreaci a tvůj syn nemluví čínsky. Předpokládám, že když ti yvsvětlil, že omezuješ dítěti jeho svobodný vývoj, sděloval ti to česky. Tak proč zas tyhle argumenty.

Hele, napsala jsem ti, že chápu, proč to vidíš, jak to vidíš, tedy proč vidíš naše názory jako úplně mimózní a jen bláhově teoretické a nemající šanci na rozdíl od tebe znalé zkušené pochopit pravou podstatu věcí. Proč ti to nestačí, když ti tohle napíšu? Ani tomuhle nevěříš?

Mně se fakt zdá jako dost velká ztráta času se snažit o něco na netu dohadovat, tak to prostě ber tak, že každý, i já jsem tu akorát napsali svůj názor. Pošli nás v duchu do prdele a je to. Nemusíš popisovat svoje pochechtávání se, i když chápu, že ti to pomáhá. Kdyby šlo jen o kousek tepla, tak nepředpokládám, že bys to popisovala o něco výše tak, jak popisuješ, jako rodinné drama střetu kultur a generací a sebe jako štvance uprostřed toho všeho.

Za sebe ti můžu zaručit, že bych se synkem dost hrubě vyběhla, kdyby mě u mého vnoučete, o které se mu celodenně už týdny starám, začal školit o omezování svobodného vývoje. Nebo kdyby před vnoučetem dal takhle jasně najevo, že babiččiny povely jsou na hovno a ctít se nemusejí.

Tohle si v nikdy nikdo vůči jinému u nás v rodině nedovolil. Ani během rozvodu.
To dělala jen moje maminka vůči mému otci a hluboce jsem jí i právě díky tomu opovrhovala.

217 ratka | 8. února 2017 v 20:44 | Reagovat

215. nic si z toho nedělej, taky mám iq opice :-)  umím říct jen banana, koupit banana a dát banana

218 rulisa | 8. února 2017 v 20:44 | Reagovat

215
No comment.

219 rulisa | 8. února 2017 v 20:46 | Reagovat

217
No, tak hlavně že si rozumíte v tom, co je podstatné, a mějte se tu.

220 ratka | 8. února 2017 v 20:50 | Reagovat

216. a je to. a máme zde opovržení a podobné pocity :-) vidišto jak to leze na povrch. u nás si dovolí syn cokoliv. ale ví stejně jako my všichni, že je zde doma. a jsem opravdu ráda, že i díky této situaci která zde je pomalu chápe... že omezování svobodného vyvoje není to co jsme mu "prováděli" jako dítěti. e jsme ho netýrali...že jsme ho milovali jako všechny děti. vše souvisí se vším a opovrhování se u nás nekoná. Pokud syn opovrhoval námi... tak už se to postupně mění. a my ním neopovrhovali nikdy... vše má svj čas, stačí nepřekážet.

221 rulisa | 8. února 2017 v 21:13 | Reagovat

220
Ze mě nic moc na povch neleze, já to říkám na rovinu, a myslím, že je to znát i z mých komentářů, co si myslím. Ale jasně, že už mě mrzí, že jsem nedržela hubu a napsala to, zbytečně.

Vždyť je to pořád dokola.

Já neopovrhovala maminkou za to, že mi něco provádí, ale že je falešná jak pětikačka ze záložny, podráží tatínka pro získání nad ním navrch a hraje nefér hry ve stylu účel přínosný pro ni světí prostředky.

A na tom se nic nezměnilo. Byla pro mě výborný odstrašující vzor. Za totéž bych skutečně projevila opovržení i svému vlastnímu dítěti.

Za tohle opovržení vůči podobným lidským projevům se nestydím. A nevidím důvod, proč by slovo opovržení mělo být považováno za pokleslé a nesprávné.
Oč je to horší než to, co tu je od tebe o něco výš, to napovrch vylezené ve tvojí zmínce o pochechtávání se nad tím, co tu my - blbci vciťující se do situace u tebe - píšem?

222 barča | 8. února 2017 v 21:22 | Reagovat

Ne Ru, nevcituješ. projektuješ skrz tvúj filtr a zažité a dosazuješ na Ratčino.

je to jako boj - vzpoura, nesouhlas, opovržení a pak zase lítost a ublíženectví.

vcítění je - "zapomen" na sebe jak to bylo u vás doma a nepředstavuj si - že to co se dělo u vás doma se právě stejně děje u Ratky.

a další věc - obě jste mámy. co se stane v momentě, když vám někdo cizí šáhne na děti...hmmmm. viz tvůj koment o synovi.

přece je to jasný jak facka.

223 ratka | 8. února 2017 v 21:24 | Reagovat

219. a zase se tady někdo cítí dotčen :-)  Tentokrát se mě Barča zastala a to je asi špatně. Ru vyběhne se všemi, kdo nectí její povely.

Pokud vypadám jako štvanec, ak to je moje chyba. Možná píšu expresivně, že křičím a dokonce plácnu dítě, ačkoliv něco takového běžně nedělám a pak mám z toho blbé pocity. ale štvanec vypadá jinak. spíše reaguji nestandardně... jinak než to u sebe znám. víc dominantně. protože musím. ale to neznamená že s někým budu vybíhat nebo se chovat povýšeně.

224 ratka | 8. února 2017 v 21:26 | Reagovat

221. to že sse pochechtávám přece neznamená nic špatného. jen se směji jak všecko víte... jak byste to dělaly kdyby  ...protože . cizí se vychovává nejlíp. to vím ...

225 barča | 8. února 2017 v 21:32 | Reagovat

222. možná to tak nevypadá, ale fakt Ratčino povídání o rodině - beru jako vzácnost a svaté - její rodina a za další opravdu to beru celé od toho prosince - od té doby co píše.

to není jakože koment 1 - souhlasím, nesouhlasím, beru to jako celek vývoj u nich doma všechno se vším - dva kroky dopředu, krok zpátky. no, každý den není posvícení, že jo.

226 ratka | 8. února 2017 v 21:37 | Reagovat

225. taky mě mate agresivita s kterou Ru vystupuje. je možné že má pravdu, že je v právu ... jenže já cítím i druhou stranu mince. když s někým vyběhnu, nebudu s ním již nikdy mluvit, bud s ním opovrhovat do konce života... jak ho můžu zároveň milovat? nedokážu oboje současně. a tak si vyberu to co umím...trpělivě čekat a jít si po své linii pomaly krok za krokem dál.

227 ratka | 8. února 2017 v 21:42 | Reagovat

Beru to tak, že udělám vše co je v mých silách po dobu kdy jsou tady. nebudu vyhledávat žádné konflikty se synem, sleduji také že i on se snaží vyjít s námi. To je pro mě dobré znamení a příslib do budoucna. Jak jsem psalavýše, vše souvisí se vším a uzly se rozvazují když se jim v tom nebrání.

228 rulisa | 8. února 2017 v 21:53 | Reagovat

Barčo, mohla bys trochu ubrat?

229 rulisa | 8. února 2017 v 22:10 | Reagovat

223
Ale hovno!!!
Jen unaven. Už fakt strašně unaven z toho, jak si vy dvě pořád kroutíte, co vám kdo napíše, chytnete se něčeho okrajového a uděláte z toho exemplární příklad pokelslosti... A radujete se, že víte víc než ten druhý, když jste na něm našly ty pokleslosti a můžete mu na ně pěkně ukázatm co na tom, že je to vedle... (to se týká hlavně Barči).

Hele, já tady u toho upravuju fotky uren a váziček a atletů na kříži na e-shop, páč to prý děsně chvátá, a fakt nemám kdy se tady pitvat v ťuťuňuňu, tak jsem vychrlila, co mi běželo hlavou - ale pozor, za tím si stojím. Bez ublíženectví, bez vašich snah za tím vidět projekce a agresi a podobný kraviny.
Psala jsem k problému s ujasněním si práv a kompetenecí a psal ajsme od srdce v domnění, že tím vyjadřuju Ratce podporu ve stylu "neboj se a drže se svého, syn se mýlí" - a zvrhlo se to do rozpitvávání toho, jak jsou blbí ti, co ti sem píšou podobný rady - no tak jsou, ježíš, a co, dyk já můžu napsat totéž, co Saul u mě - copaks Ratko čekala něco jiného než že ti budou lidi psát, co si myslí, že bys mohla udělat, nebo co se jim na tebou popisovaných situacích nelíbí?

A eště jedno hele - když si myslíš, jak jsem hrozně agresívní, mám ti napsat všechno fakt tak, jak se mi to sype v hlavě, abys viděla kolik jsem toho v té svojí "agresivitě" vynechala? :-)

Prď na mě, prostě se míjíme, já takhle normálně myslím (i daleko hůř, to bys, když se kvůli netu nehlídám a nekrotím, naplacato našup bez serepetiček, a vy jste z jiných kruhů, to je celý.

230 rulisa | 8. února 2017 v 22:31 | Reagovat

Čtu to zas a znova a prostě nevěřím svýcm očím. Jak jsem se vybarvila.
Já, nebo...?
Jsme vážně z jiných světů.

231 barča | 8. února 2017 v 22:41 | Reagovat

Ru, jsme z jiných světů :-) už to myslím i dnes zaznělo u tebe na blogu. :-)

Dobrou noc. :-)

232 ratka | 9. února 2017 v 7:43 | Reagovat

Dobré ráno. Asi byla moje chyba, když jsem napsala něco, co není zcela "v ideálním stavu". že něco je tak a tak.
Okamžitě jsem dostala několik dobře míněných rad. To je pořád v pohodě. Ale studená sprcha přijde teprve v momentě když napíšu že v realitě je to pestřejší než v teorii. a že to vím protože mám něco za sebou... tedy nad dobrými radami se akorát usmívám.

To není dobrá komunikace. Jen tolik k tématu. Takhle bych s nikým o odlišných hlediscích v reálu diskutovat nechtěla. je mi to protivné. vytváří to ve mě hnusné pocity

233 Saul | 9. února 2017 v 8:59 | Reagovat

Já už tady ničemu nerozumím,samí mimozemšťani,opice….:-)
A té 232 už vůbec ne.
Jako nechápu její obsah.
Když to shrnu:
1)píšeš o svojí rodině,což je odvážný a myslím,že to všichni oceňujeme
2)máš to těžký, ale bylo by absurdní,kdybychom tě pro tu těžkou situaci šetřili v nějakém úsporném,nebo nedej bože lítostivém režimu.
To by bylo asi to nejhorší,co bych ti mohl udělat:-)
Protože lítost je jen maskovaná pýcha a nadřazenost.
3)píšeš o své situaci a my tam vidíme tak trochu tvoji bezradnost v situacích,které bezradné nejsou.Pro nás a teoreticky samozřejmě.
Tak radíme.Kdykoliv nás můžeš poslat do prdele,to přece není problém.
Je teda v něčem problém????

234 ratka | 9. února 2017 v 9:06 | Reagovat

233. mám pocit že vyvolávám negativní reakce u Ru vůči své osobě. tím jak reaguji.. které postupně excitují do tirád. protože nechci nikomu máchat čumák  v něčem a nemáchám, nechci nikým opovrhovat a neopovrhuji, jsem trpělivá a nikoho do prdele posílat nemíním.

235 ratka | 9. února 2017 v 9:10 | Reagovat

a lítostivá taky nejsem a pyšná taky ne, tedy ne v tom smyslu že bych se nad někoho nadřazovala. Klidně me neštetřete ale nechtějte abych dělala to co mi radíte

236 rulisa | 9. února 2017 v 9:18 | Reagovat

Pořád stejný problém. Vztahování na svou osobu. Reakc epřepokládající nějaké pocity u druhých s osobním zaměřením, nevm proč, jiné vysvětlení než to, že jiný způsob komuniakce si nedovedeš vysvětlit jinak, úrotože bys na tom oúpačném místě cítila cosi, co si myslíš, že musí cítit každý.

Já ti to už vážně nšebudu vymlouvat, protože je to fakt pořád dokola  jsme z toho už hodně unavená.
Napíšu jen jedno:
Poslední dobou zle dělá Barča. Pokud to z mojí strany cítíš jako nevraživost vůči tobě, je to proto, že na Barču reagovat nechci, ale to, jak se ti její tahy hodí do krámu a jak její podlízání s potěšenou polohou "na obláčku porozumění, protože pochvaly" přijímáš, mě mrzí, takže na tebe reaguju.

Přeber si to, jak chceš.
Ale fakt zas tak nutně reagovat nepotřebuju, píšu to jen kvůli tobě, pokud to jde mimo, ser na to, nic se neděje.

237 Saul | 9. února 2017 v 9:20 | Reagovat

234:
Ru je kapitola sama pro sebe:-)
Proč nikoho do prdele posílat nemíníš?
Přece když s někým dikutovat chci,tak to dělám(i když to třeba nemusí být diskuse příjemná,ale něco vyjasňující) a když nechci,tak ne.
A když to nepochopí,tak je to na poslání do prdele.
235:
nikde jsem netvrdil,že jsi lítostivá.

238 ratka | 9. února 2017 v 9:22 | Reagovat

236. ano cítím nevraživost... i proto co jsi napsala.  Možná jsou i jiné věci... ale nechci si domýšlet. Nechám to tak.

239 ratka | 9. února 2017 v 9:24 | Reagovat

237. asi proto, že ten druhý má nějaké potřeby ... a je možné že to souvisí se mnou. že po mě něco chce a já mu to můžu dát. jinak by se mnou nekomunikoval.

240 rulisa | 9. února 2017 v 9:26 | Reagovat

Akorát mi prostě vadí, že když  napíšu "vymáchat v něčem čuumák" v souvislosti s citátem "koho bůh miluje, toho křížem anvštěvuje", což skutečně považuju za podstatu toho sdělení, tak ratce z oho vyjde, že jsme tyranka ciytýrující a na svoje povely vychovávající všechny okolo. Když napíšu, že matkou jsme jako dítě opovrhovala, protože byla zlá a křivá a prospěchářská a ubližovala lidem, které jsem měla ráda, tak Ratce z toho vyjde, že opovrhuju kdekým i dneska a zejména jí, protože mám jiné názory než ona. Atd.

A to je to,  co mi na Ratce doopravdy vadí a co je jediným důvodem, proč přemýšlím, že pravdu nebude mít smysl jí tady cokoli komentovat krom předpovědi počasí a zajímavého objektu na nějaké její fotce.

241 rulisa | 9. února 2017 v 9:31 | Reagovat

A proto píšu, že jsme z jiných světů, mě by žití v tom tvým superkorektním supersladkým světě zabilo. Pořád přemejšlet, jak co říct co nejhezčejc, aby si náhodou ten druhej něco nemyslel nebo se ho to náhodou nějak nedotklo, a nebo radši to neříct vůbec, když je to jen trošku nehezký a mohlo by se to vyložit nějak nepředpisově, obejvujís e vt om nějaká slova, která ten druhý má zaščkatulkovaná jako morálně zakázaná, a v žádným případě neříkat to, co si doopravdy myslím, ale říkat, co si myslím, že ten druhej potřebuje, nebo dokonce si přeje slyšet... Bych se z toho nejspíš posrala do vejšky, jak s oblibou říká Aktérka.

Hezký den přeju. Jdu zas pracovat.

242 ratka | 9. února 2017 v 9:33 | Reagovat

240. přesně. ano. teď jde o to co si z toho vezmeme obě. Jestli tedy je to podobenství k situaci u mne... nebo jen tak sděluješ něco co se mě nijak netýká a je řečeno jen tak, abych věděla co se děje v tvojí mysli nezávisle na tom co píšu.

243 ratka | 9. února 2017 v 9:36 | Reagovat

241. a já bych zase nemohla žít ve světě kde opovrhuji nejbližšími lidmi, kde vybíhám s vlastním synem protože něudělal něco jak měl dle mých představ.

můj svět není vůbec sladký. ale opovržení a vybíhání s někým zde opravdu místo nemá. je zde mír.

244 rulisa | 9. února 2017 v 9:36 | Reagovat

239
Ano, měl potřeby, být s tebou v kontaktu a mít tě dál v nějakém jakoby kamarádském vztahu. Neházet tě po těch letech přes palubu jen proto, že poslední dobou se v komunikaci rozcházíme čím dál víc.

Nepíšu tady kvůli sobě, ale kvůli tobě.
Jestli ti z těch tvých úvah vychází, že tě sem chodím deptat záměrně, abych si něco dokázala nebo se nějak zahojila, jsi mimo.

245 rulisa | 9. února 2017 v 9:40 | Reagovat

243
Otázka je, co si pod těmi slovy představuješ.

Pro mě třeba vyběhnout s někým je normální mezilidská interakce. Utnutí jeho nátlaku nebo nefér jednání vůči mně. Rázné, jasné a dál už nepokračující.

Ty s nikým nevyběhneš, ale všechno v tobě zůstane a pak to furt taháš s sebou a pak máš ty pocity nevraživosti vůči sobě. Hlen z nedoléčené bronchitidy.

246 SV | 9. února 2017 v 9:59 | Reagovat

ad Barča: ale ano, počúvam čo Ratka píše - cítim, že má starosti, že ju niečo trápi, tak sa snažím na to nejako reagovať (prípadne povedať nejaký nápad, názor, radu, niečo)

čo mám robiť inak?

potom ešte môžem napísať len že držím labky, a to je všetko

hm

247 ratka | 9. února 2017 v 13:49 | Reagovat

245. nezůstane... beru druhého i s jeho chybami, taky nejsem ideální

248 ratka | 9. února 2017 v 13:55 | Reagovat

kromě toho člvěk postupně zraje a to co neviděl dřív... uvidí později. díky zkušenostem. tedy není důvod s někým vybíhat, když tam není zlý úmysl... nýbrž jen povahový rys či nezkušenost.

249 Liška | 9. února 2017 v 15:43 | Reagovat

215
nevím, jaký bumbum, ale já si osobně tu celou situaci moc nepamatuju a žádný scénáře o ní nemám ani jasný obrázek. Mám ho velmi nejasný, neumím si to totiž představit. Hodně obtížně. Proto se taky moc na podrobnosti nedoptávám - nechávám si to v mlze, protože si myslím, že do toho beztak nevidím.
A nikdy si nejsem jistá, jestli kdokoli z nás chce něco rozebírat podrobněji, než o tom sám začal. Tak to nechávám v mlze - mně mlha nevadí, já ji v klkidu vydržím, nemusím všechno vědět. (Snad to nevypadá jako nezájem...)

Prostě si myslím, že nic k věci tady ani říct nemůžu, protože tam nejsem, nevidím to. Maximálně občas něco k nějaké jedné malé situaci, o které je řeč. Ale celkovej kontext fakt neznám, i když je tu popisovanej dýl; pro mě jen letmo, mlžně.

250 Liška | 9. února 2017 v 15:51 | Reagovat

223 ratko
ad tvoje chování - jo, OK.
ad ru - dotčen??? To jsem si tedy nevšimla, že by se ru cítila dotčena. Já to čtu jako konstatování.
Ty si představuješ, že ru, když tady komentuje, přitom slzí, trpí, rve si vlasy a řve a hýká nahlas? Já ne :)

251 Liška | 9. února 2017 v 15:54 | Reagovat

224 ratkoooooo,
"všechno víte"? Kdy? Kdo? Kde?
Nechápu.

Hodíš téma a divíš se, že se k němu někdo vyjádří?
A předpokládáš, že to vyjádření píše s pocitem, "já to vím nejlíp," co má ratka dělat?
Kdy? Kde? kdo?
- radši neodpovídej a nehledej to, ale já kdybych to hledala, tak to nenajdu...

252 Liška | 9. února 2017 v 15:57 | Reagovat

226
a je to agresivita?
Když někým pohrdám, tak to přece neznamená, že opovrhuju jím komplet celým člověkem a navěky - znamená to, že opovrhuju určitým jedním typem chování,které on používá.
Pravda je, že častěji formulujeme (lidi) "nesnáším někoho" než "nesnáším, že on dělá to a to." Je to snazší.
No a co na to křesťani? :-) Souhlasili by se mnou! "Protože to vím nejlíp!" :-DD Nonic, to byla sebeironie. Kdyby to nebylo jasný.

253 ratka | 9. února 2017 v 17:53 | Reagovat

252 to už je hodně přitažené za vlasy :-)) že když někým pohrdám... tak jen kouskem z něj :-)))

254 Saul | 9. února 2017 v 18:12 | Reagovat

253:
Neni Ratko.
Muze mi u cloveka vadit nejaka vlatnost,nebo typ chovani(tedy jimi pohrdat) a presto ho muzu mit rad,dokonce ho povazovat i za pritele.
Pokud se ale to chovani zacne obracet proti mne,musim se proti nemu jasne vymezit.
Nehledej v tom ted nejakou souvislost s tim co pises,to proste myslim obecne.

255 ratka | 9. února 2017 v 18:22 | Reagovat

254. to je u mě těžké... vím co máš na mysli. Jsem pokaždé upřimně přesvědčena, že to ten druhý přece musí vidět. že jinak než skrze zkušenost sebereflexe - uvidět sám sebe v akci to nejde.

256 Saul | 9. února 2017 v 18:23 | Reagovat

Ad254:a to nejsem krestan:-)

257 ratka | 9. února 2017 v 18:24 | Reagovat

255. pokud to nevidí hned... uvidí to později. ale pokud to neumožním "odehrát" tak zaseknu gramofonovou desku ve stavu křivdy, která se bude pořád a pořád obehrávat dokola. Protože když se vymezím, jsem já ta co druhého omezila. Proč se neomezil sám? co mu v tom bránilo??

258 Saul | 9. února 2017 v 18:32 | Reagovat

255:
Nekdy nevidi a nema cenu mu to vysvetlovat.
Proto pisu o tom jasnem vymezeni.
Proste otevru se ti tak a tak,to a to pochopim,ale to a ono mi nedelej.
Ale takove vymezeni musi byt bez vyhruzek a ultimat!

259 ratka | 9. února 2017 v 18:40 | Reagovat

258. výhružky a ultimáta? Nevím...nikdy jsem výhružky  ultimáta nedělala, připadala bych si blbě. Spíše se zavřu. A když se otevřu tak to nechávám běžet tak jak to je... bez ultimát.

Jsem ráda doma, kde důveřuji všem, že mi neublíží. Protože mě mají rádi.

260 Saul | 9. února 2017 v 18:57 | Reagovat

257:
Treba sobectvi.
Byt ja Mojzis,tak by nebylo desatero,ale jedenactero a nevymezeni se proti sobectvi by byl smrtelny hrich.

261 ratka | 9. února 2017 v 19:04 | Reagovat

260. vůči sobectví se nelze vymezit... je to stav mysli, černá díra do které vše padá. tedy i tvůj dobrý úmysl se vymezit.  Pokud je někdo sobec a nepozná to na sobě... vlastní nepohodou a pocitem prázdnoty, nelze mu to vysvětlit.

Sobci nedokážeš vysvětlit jak se pociťuje nesobectví. Můžeš jen čekat... a milovat. a čekat až láska probudí srdce. a to se děje. říká se tomu zázrak :-) viděla jsem to... zažila jsem to. i na sobě jsem to zažila a vím jak se cítí sobectví a jak láska. dva stavy.

262 ratka | 9. února 2017 v 19:12 | Reagovat

260. porozumět sobectví a jeho odložení... je úkol na celý život. Nelze sobectví odložit jen tak... odložíš sobectví a sežere tě divá zvěř. Je třeba se svěřit pod ochranu, pak odložíš staré šaty a oblečeš nové. A již se nemusím bát... světlo  zažene každé sobectví, rozhání tmu :-) kdyby mě někdo chtěl uzurpovat... pozdě. ono to nešlo ani dřív, ale to jsem mávala rukama a kopala kolem sebe. teď se nemusím bránit... důvěřuji že je vše jak má být.

263 Saul | 9. února 2017 v 19:15 | Reagovat

261:
Uff.Tak po precteni toho nejsem daleko taky do nejake excitovane tirady,protoze to je neskutecna pitomost.
Proti sobectvi se musime vymezit.
To je nase moralni povinnost Ratko!!!
Je to povinnost k nasim predkum,k nam samym a hlavne nasim potomkum,aby nemuseli zit v pekle,protoze sobci nic jineho stvorit nedovedou.
Takze je to nase povinnost i k Bohu.

264 Saul | 9. února 2017 v 19:33 | Reagovat

261:
Uvedomujes si,jak jsi v tom prvnim odstavci splacala dva rozdilne pojmy vymezit a vysvetlit?
Samozrejme ti pak musi vyjit neco iracionalniho...

265 Saul | 9. února 2017 v 19:39 | Reagovat

261:
Druhy odst. "muzes jen cekat.."
Muzem jen cekat,az sobce osviti duch svaty?
Ale jo,klidne.
Ale nez se ten zazrak stane,tak se proti nim musime tvrde vymezovat.
Viz ma 263.

266 Saul | 9. února 2017 v 19:58 | Reagovat

264:
Aha.
Ja uz zacinam chapat,ze tys udelala svuj klasicky diskusni kotrmelec a to tema o kterem jsem psal prevedla na tema svoje,ktere je uplne o necem jinym.
No jo no,to je ale pak tezky,kdyz jeden o voze,druhej o koze.
A aniz bych si stezoval,tak musim konstatovat,ze je to diskusne trochu nefer.
To je mozna duvod,proc Ru tak vysiluje.
At predvadi tirady jakekoliv,je vzdycky fer a nefer hru vyciti na hony daleko.
Nejen u tebe a nejen na blozich.

267 Saul | 9. února 2017 v 20:25 | Reagovat

Presto te nechci obvinit z neferovosti,protoze ty kotrmelce nedelas myslim zamerne.
Je to takovej tvuj tik:-)

268 Liška | 9. února 2017 v 20:36 | Reagovat

255, 257 ratko
vůbec nechápu, proč najednou mluvíš o tomhle, když 252-254 bylo o něčem úplěn jiném a ty jakoby na to reaguješ.

Tak buď řekni, že na to nereaguješ, anebo když píšeš, že na to reaguješ, tak na to reaguj - jinak uvádíš čtenáře ve zmatek. Mě teda jo.

269 Liška | 9. února 2017 v 20:45 | Reagovat

266, 267
JOOOO! JOOOO! JOOOOOOOOOOOOO!

PŘESNĚ TAK. 268 JE TAKY TO.
nedivím se rulise ani trochu. Protože ono se o člověka týká - pokud je zodpovědnej. pokud skutečně si chce vzít odpovědnost za to, co sám napsal. například já v kom. 252.

Co jsi z něj udělala? Hovno v kom.253. načež jsi odbruslila jinam a mě ukradla šanci se férově přihlásit k tomu, co jsem řekla. Utekla jsi jinam, reagovala sis, na co jsi chtěla ty a jaksi implicitně to pak vypadá, že je to odpověď na mě. No, není.

hele, já tohleto znám dobře, samozřejmě že je to úplně normální já to taky dělám, např. na terapii, kde jsem klient. A pak se zastavíma férově nahlas řeknu: aha, stále jsem nezodpověděla původní otázku.
A třeba ji nezodpovím nikdy. Koneckonců je to moje věc. Ale řeknu tomu druhýmu jako reflexi, že jsem si té své neodpovědi všimla.
Kdybych to neudělala... nonic (dokončení tý věty jsem radši smazala).

270 ratka | 9. února 2017 v 20:50 | Reagovat

269. hmmm Liško, 249-251 jsem chápala ltakže na to nemám reagovat... nechala jsem to být, ale přečetla.
zareagovala jsem na 252...jen na 252 se svojí 253.

pak diskutovala se Saulem, který se vyjádřil že to vůbe nesouvisí s nikým a ani s diskusí předtím. tedy odpojil ajsem se od toho co bylo předtím a reagovala na Saula.

271 ratka | 9. února 2017 v 20:53 | Reagovat

270. kterou otázku jsem nezodpověděla?

250. ne nepředstavuji si.
251. radši neodpovídej a nehledej to

272 ratka | 9. února 2017 v 20:54 | Reagovat

269. dobře, uznávám že jsem měla odpovědět že na ty první dva tvoje komenty nebudu odpovídat. jevilo se mi z podstaty že jsi si odpověděla sama. mýlila jsem se.

273 ratka | 9. února 2017 v 21:01 | Reagovat

265. vymezuj se ... tvůj život, dělej si jak chceš.

274 ratka | 9. února 2017 v 21:02 | Reagovat

266. opět nějaký kotrmelec? tak to si rozumíte. i v tom jak jsem nefér. tak to by stačilo. Z čeho se mám zodpovídat?

275 ratka | 9. února 2017 v 21:07 | Reagovat

V důsledku jde o to porozumět, co mě to tady všichni společně vyčítáte. že jsme nefér, dělám kotrmelce, nevymezuju se, neodpovídám přesně a korektně, kradu šance se přihlásit k tomu co kdo řekl. je to vůbec důležité?  jsitě se ví... že jsem nefér a dělám koktrmelce a neodpovídám na základní otázky. co jako s tím mám?

276 Saul | 9. února 2017 v 21:10 | Reagovat

274:
To snad neni mozny Ratko.
Ta 267 se ti asi nezobrazuje,ze?
Smysl toho,co pisem taky ne,ale ke zpovedi se nam ublizene a pokorne nabidnes.
OK,nechme to.
Mas ted jiny starosti,ja to beru,precenil jsem te,ted asi neni na tyto diskuse dobra doba.
Za mne v poho,jedeme dal,podam si te jindy:-0)

277 Liška | 9. února 2017 v 21:11 | Reagovat

ratko,
nene, mně nejde o nějaké komenty 250 a 251, ty už si ani nepamatuju a nebyly k odpovědi, nečekaly odpověď;
kdyby mi o ně šlo, uvedla bych jejich  čísla. Já uvedla 252, protože jsem chtěla uvést jen 252.
A chtěla jem ho uvé¨st proto, žes na něj pak reagovala v 253. načež v přímé návaznosti (nepochybné) Saul reagoval ve 254.
No a na tu 254 ty jsi reagovala, ale z mýho pohledu zvláštně. Já bych totiž čekala (dobře, bylo to MOJE očekávání) reakci k tématu a ne obsah tvé 255. Ta je pro mě v tom kontextu nepochopitelná.

No a to je celý. Neříkám, že 255 je nesmysl nebo že s ní nesouhlasím nebo nevímco. Říkám, že nechápu souvislost, jak 255 se vztahuje k 254 potažmo k 252.
To je celý. Myslím to jako konstatování, ne jako hodnocení, nijak to se mnou necloumá, jen mi to připadá zajímavý.
Plus: trvám na tom, co jsem napsala, asi podobně jako ru; nemám v úmyslu od toho utíkat a když jsem to napsala, jsem připravená např. nést následky nebo to upřesnit neb o říct, že se to posunulo a už to vidím jinak nebo trvat na tom, že to vidím pořád tak.
Ale nemůžu bejt připravená na to, reagovat na něco, co jen zdánlivě se vyjadřuje k mému kom. a ve skutečnosti se vyjadřuje k něčemu jinýmu.

na tohle byl přeborník Akční hrdina - poslechnout si, co mu říkám nebo co mě bolí. A pak to zamést pod koberec.

Co to vyvolá? Někdy agresi, ano, ale napřed spíš to člověka mrzí. Anebo nemrzí, když už to zná a ani není vztahovačnej. jen to překvapí. A sebere to možnost hovořit dál! Boří to dialog. mění to dialog na něco jinýho.
A tak co s tím - počkat a pak zas navázat jiný dialog... jakto v jednom kuse my tady spolu děláme. Pořád si dáváme šanci a je to fajn.

A je taky dobrý vědět, co nás stopne, co ten dialog stopne.
Třeba já ho zase stopnu nějak jinak a nevím o tom a dělám to opakovaně a někoho to ruší - pravděpodobně. Co já vím. To není výtka ani útok od nikoho tady z nás.

278 ratka | 9. února 2017 v 21:16 | Reagovat

276. jednoduše tomu nerozumím. i když mi řekneš že mám asi jiné starosti, tedy moje neférovost není úmyslem, není to lepší. ty vidíš neférovost, kotrmelce a já vidím že mě asi míjí nějaká domluvená pravidla korektní diskuse. jelikož není mým úmyslem korektně diskutovat. Přece se známe, proč toto moralizování...

279 Liška | 9. února 2017 v 21:22 | Reagovat

278
ono se to může jevit jako moralizování, ale mně se to tak nejeví.

280 Saul | 9. února 2017 v 21:26 | Reagovat

276:
"Precenil jsem te" asi neni vhodny vyraz.
Proste mi nedoslo,ze jsi ted asi trochu jinde a soustredis se na dulezitejsi veci.
Ale s tim podsouvanim tvoji neferovosti mne neser.
To co jsem o tom napsal a jednoznacne te z ni vyjmul snad musi byt jasny a jestli ne,tak si to cti furt dokola,az to pochopis.
Dik.
Dobrou a pozdravuj vnoucata:-)

281 ratka | 9. února 2017 v 21:38 | Reagovat

Do prčic, buď se chcete se  mnou bavit nebo nechcete. ale co tady toto obracení a mudrování jak to mám blbě a vlastně ni za to nemůžu. Pokud se chci s někým bavit, tak ho přece nebudu furt poučovat jaký je to blb.

282 Saul | 9. února 2017 v 21:38 | Reagovat

A...jeste vidim 278.
Ratko,ani ty a ani ja jsme nikdy zadny korektni pravidla diskuse nedodrzovali.
Ja to po tobe ani nechci,sam to taky nedokazu.
Ale nese to proste svoje rizika.
Vzdycky jsme nekoho nasirali i sami sebe.
Problem je v tom,ze ty uz nikoho nasirat nechces,chces byt hodna na vsechny,nikoho se nedotknout a vsem vyjit vstric.
Jenze to asi nejde,dokonce ani kdybys ty korektni pravidla do puntiku splnila.
Tak si nelam hlavu s tim,ze obcas naseres,vem si priklad ze mne:-)

283 ratka | 9. února 2017 v 21:39 | Reagovat

dobrou a serte na mě, nebo se se mnou normálně bavte.

284 Saul | 9. února 2017 v 21:41 | Reagovat

281:
Chcu.
Uz to neres:-)

285 ratka | 9. února 2017 v 22:01 | Reagovat

252.ještě se vrátím k tomu, zda je agresivní...když tvrdě vyžaduji korektnost - férovost v jednání, mluvení, diskusi tedy způsobem který je popsán jako "s někým vyběhnout nebo opovrhovat". ale je jedno jaké slova použiji, jde o tu tvrdost a průraznost s jakou vyžaduji nastolení spravedlnosti... jistě  z pozice spravedlivého vůči méně spravedlivému.

Myslím že na toto naráží Liška i Saul, k tomuto mě vybízí. tvrdě žádat spravedlnost po druhém.

A moje odpověď je, že to nelze vynutit silou... nýbrž trpělivým způsobem, který vede k výsledku. třeba ne hned, ale postupně.

286 Liška | 9. února 2017 v 22:50 | Reagovat

285
tyjo, já bych chtěla hrozně chápat, o čem mluvíš, ale netuším to.

Já nikde žádnou korektnost nikdy neviděla ani nevyžadovala a ani neviděla vyžadovat. "Korektnost" nechápu, v jakém významu a k čemu se vztahuje a ani to slovo nemám chuť používat, takže nečekám kolem toho nic, žádnou odpověď.

Co tím chci říct- že opět nevím, o čem je řeč, že jsme opět někde jinde ve vnímání této diskuse.

Ne, já nenarážím vůbec nikdy na "žádat spravedlnost" (protože existuje pro mě jen v nějakém rámci) a nevybízím nikoho, aby cokoli dělal "tvrdě." Ať si každej dělá, co chce jak chce  - ovšem jakmile se to týká mě, pak ať se to týká mě a ať to neutíká jinam. Já toužím po přehlednosti, jasnosti, jednoduchosti, taková jsem já - protože sama ji neumím a sama jsem docela prostá.

287 Liška | 9. února 2017 v 22:52 | Reagovat

285
silou tady ani ru ani Saul ani já nedělá nic, nevynucuje vůbec nic. Si dovoluji říct, jak mně se to zdá.
Postupně - jo, postupně jsme tady všichni pospolu přece léta! Všechno my všichni tady děláme postupně. Bych řekla.

288 ratka | 10. února 2017 v 7:07 | Reagovat

287.ano. souhlas... něco dělám špatně, nechápu co to je. Když se vymezím... vůči:

202
205
207
209

a vyvrcholí to v 2016. Poslední 4 řádky vnímám již jako útok na hodnoty kterýchsi  vážím (žít v lásce).

vím že si za to můžu já, protože se vymezuju... a tudíž kličkuju. prostě jí raději ustoupím než bych vybíhala a opovrhovala. ale to je moje představa lásky... samozřejmě je to jen představa, obraz. skutttečnou Láskouje Bůh, tedy přenechávám mu prostor.

nemíním se tady dohadovat co je a co není agrese. Pro mě komenty již agresivní byly, pro tebe ne.

289 ratka | 10. února 2017 v 7:25 | Reagovat

288. přičemž nevyhodnocuji agresi jako něco špatného, jen že mě to nutí k reaakcím, které jsou mi nepříjemné, cizí a nakonec vstupu do ilegality protože se mi dělá špatně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.