Nevědění

23. srpna 2012 v 8:56
"Po nespočet věků se vědomí nikdy nezměnilo.
Nikdy nežilo ani neumřelo, nepřišlo
ani neodešlo, nic nezískalo ani nic
neztratilo. Není čiré ani zakalené,
dobré ani zlé,minulé ani budoucí,
pravé ani falešné,mužského ani ženského
principu. Není určeno
výhradně mnichům ani laikům,
starým ani mladým,mistrům ani
idiotům, osvícenýmani neosvíceným.
Není podřízeno příčinou a následkem
a nebojuje o osvobození. Podobně jako prostor, i ono
nemá formu. Nemůžeš je vlastnit a nemůžeš je ztratit.
Hory, řeky či skálymu nepřekáží. Ale toto vědomí
je nepopsatelné a je obtížné ho zakusit. Nejedná se
o vědomí smyslového vnímání. Kolik lidí se pokusilo
hledat toto vědomí, třebaže je to právě toto vědomí,
jež už dalo život jejich tělům. Toto vědomí je jimi
samotnými, avšak oni si to neuvědomují."
BÓDHIDHARMA
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jirka* | 23. srpna 2012 v 10:30 | Reagovat

Včera dávali 13.komnatu s Danem Bártou - ke konci, při snaze popsat, co se mu dělo v určité situaci, co má dost společného s těmito slovy v článku, použil trefnou větu: "Jako když hledáš koně, na kterým přitom jedeš..."

2 ratka | 23. srpna 2012 v 13:11 | Reagovat

jirko, hned jsem se podívala. velmi zajímavý pořad,teda přesně na mé vlně. jo. ano.

3 Saul | 23. srpna 2012 v 16:19 | Reagovat

" třebaže je to právě toto vědomí,
jež už dalo život jejich tělům."

jak může něco bez formy dávat život tělům?
Tělům dává život touha.
A to Vědomí nemá s touhou ani tělem nic společného.
S ničím nemá nic společného,protože je ničím.
Buddhistický cíl prázdnota,která ale nesmí být zaměněna s nihilismem.
Dalajlama kdesi psal,že prej pár Buddhových žáků propadlo nihilismu a hrozilo jim pekelné zrození.Jakýsi mnich se nabídl,že je před tím zachrání a vleje do nich nějakej ten pozitivismus,nebo tak něco.A Buddha na to,že ne...ať se na ně vysere a nechá je vyhnít v pekle,protože tak to opravdové pochopení prázdnoty přijde rychleji,než když se budou jako vysmátí pozitivisti s muchama nalepenýma na zubech pachtit pozemskými životy od jednoho k druhýmu,furt dokola.
Není to holt s tou prázdnotou jednoduchý,no.Ale s čím je,že jo.:-)

4 ratka | 23. srpna 2012 v 16:41 | Reagovat

kámen teda nemá vědomí?

5 ratka | 23. srpna 2012 v 17:44 | Reagovat

chapu to ve smyslu forma je prázdnota a prázdnota je forma.

6 barča | 23. srpna 2012 v 20:05 | Reagovat

"...Toto vědomí je jimi
samotnými, avšak oni si to neuvědomují."

představuji si to podobně jako ticho. Ticho mé, ticho stromu, ticho mého pejska - ticho je jen jedno - prostoupeno vším.....

7 barča | 23. srpna 2012 v 20:08 | Reagovat

ticho jen je - někdy není slyšet pro hluk. Umíme vnímat ticho - většinou to své, nebo ticho blízké osoby, ticho prostoru - ale dál to už neumíme tichu naslouchat - neslyšíme ticho jiných věcí a jiných tvorů.....

8 ratka | 23. srpna 2012 v 20:16 | Reagovat

to je pravda že ticho se nedá slyšet. ja k tomuto tématu moc neřeknu. cokoliv řeknu je mimo.

9 ratka | 23. srpna 2012 v 20:25 | Reagovat

v y 13. komnatě je to celkem dobře znázorněné. vemeš drogu - anajednou vidíš. a pak najednou zjistíš že už to nejde, zrak opět slábne. že ta cesta končí závorou. tak zvolíš dobrovolně slepotu. tentokrát je to drama, kamenitá cesta a plná trní, čistění zrcadla a na konci... sneseš svůj pohled do zrcadla. uvidíš se a sneseš se. o tom to je. že se člověk snese ve své nahotě. on se viděl a snášel s drogou, vnímal se ale ne bez ní... to neuměl.  ale věděl že je to možné... takže pak to zkusí jinak a jinou cestou. až tam dojde, sam se sebou se sejde. s koktavcem nesmělým, trapným upoceným, pokryteckým. tak nějak. rozpuštění sama v sobě.

10 Lenka | Web | 24. srpna 2012 v 10:00 | Reagovat

Vida, Bodhidarma byl "šikula", ani jsem nevěděla, že existoval. Pěkně jednoduše a srozumitelně to řekl. A nevěřím, že někdo tady necítí Vědomí v sobě. Zacpat si uši, zavřít oči a jen Být. A je v nás Vědomí jak vyšité. Čirý Bůh. Všeobsažný, všeprostupující, nic nekonající.

11 anina | 24. srpna 2012 v 22:17 | Reagovat

ratko, jo je to pěkný a rozumím tomu.
já si každým takovým příspěvkem cosi uvědomím, nebo třeba potvrdím.
Ale co se žití týká, tak nějak žiju,snad ne jako padouch :) Samozřejmě když se něco děje, reaguju prostě poté jako já anina a spíš vedou emoce. Až když se zklidním, pak teprve poberu i rozum :)A nevděčnice si pak uvědomím, že vím něco moudrého, co kdosi řekl a mohla jsem se tím řídit.
No, nevím, jak žijí ti moudřejší skutky, možná i tak..
Ale zase si myslím, že kdybychom se tak chovali všichni, kdo tedy pochopili..asi by mi chyběla idividualita každého..

12 Saul | 25. srpna 2012 v 16:54 | Reagovat

Bodhidarma někdo byl...a ještě šikula?:-0
Já myslím,že někdo se prostě chtěl přihlásit k Buddhovi(Bodhovi,Bodhistavovi...) a k jeho dharmě(tedy nauce).
A moc se to nepovedlo...si teda mylím já,ve své formě.
5:"chapu to ve smyslu forma je prázdnota a prázdnota je forma."

NE,prázdnota je prázdnota a forma je forma.
To je setsakra rozdíl.
Kdyby to bylo stejné,tak žádný Buddha nebyl anebo by nic nikomu nesdělil,protože jsme vlastně všichni osvícení.
Jenže my nejsme!

13 Saul | 25. srpna 2012 v 17:04 | Reagovat

4:
ne,nemá.
Ale tuší,že vědomí existuje,protože z něho vzešel...taková matná vzpomínka na porod.
V tom mezi lidma a šutrama není rozdíl.

14 Saul | 25. srpna 2012 v 17:11 | Reagovat

Třeba dnes jsem na kole málem přejel kočku.
Otočila to tak 5 cm od předního kola,když jsem jel z kopce a neměl to šanci dobrzdit.
A co by se stalo,kdybych ji přejel?
Kromě toho,že bych se na její počest poněkud ožral,samozřejmě ze smutku:-0)
Vůbec nic.
Ani Vědomí a dokonce ani té formě by neubylo.
Obojí by chrlilo dál a dál nové formy a nové šance na dosažení Vědomí bez formy.

15 Saul | 25. srpna 2012 v 17:14 | Reagovat

teď mi napadlo,že bych se mohl ožrat na oslavu toho,že jsem ji nepřejel:-0)

16 Saul | 25. srpna 2012 v 17:27 | Reagovat

7,8,
nechci teda moc dmýchat(nemá to být s měkkým i((nemá to být s jedním k)?:-))emoce,ale když Lišce umřel kocourek,tak napsala,že slyšela "ticho...ticho jako kámen ležící"
TO asi bylo to Vědomí o kterém je řeč.
Třeba pro ni ne,nevím,ale utkvělo mi to v paměti.
Nedovedu si představit(to je taky blbost) Vědomí jinak,než jako to"ticho,jako kámen ležící.

17 or | 25. srpna 2012 v 18:19 | Reagovat

s to prazdnotou a formou je to sirsi nez jenom ze nejak pojmenovavame castice co drzi pohromade.
originalni text je tady:
http://www.dharmagaia.cz/archiv/9-/clanek/8-jadro-transcendentalni-moudrosti

pet bytostnych slozek je pak pod textem ve vysvetlivce 7.

a este bych chtel upozornit na rozdilne pojmy, preklad jako prazdny neni mozne brat doslova ale je potreba se ptat co oni tim mysli. pak se ukaze ze tim nemysli nicotu, ale spis cistotu. ze prazdny pro ne znamena prazdny od pridaneho, neobsahujici nic pridaneho, jen puvodni pravdu.

ani to ale na skousnuti te sutry nestaci, aspon mne teda, takze se s tim poperte jak chcete.
pokud mozno prazdne od Saulovych pridavku ?

18 or | 25. srpna 2012 v 18:30 | Reagovat

coz ale neznamena ze jsem si neudelal nejaky prozatimni nazor, prozatimni pochopeni.
"pět bytostních složek je svou podstatou prázdných" chapu tak nase fungovani-vnimani,citeni,prozivani,mysleni- je potencialne schopne (podstata) dosahnout zcela ocisteneho fungovani.

19 Saul | 25. srpna 2012 v 18:35 | Reagovat

To jsem rád Ore,že jsi ještě nezapomněl mé jméno.:-0)
Zrovna před časem,když jsi psal cosi o tom,že se v rodu,tedy rodové karmě nepředává napětí,ale zvyky a Ratka tě omylem dobyla,tak jsem ji chtěl opravit,že za takovej žvást bys potřeboval dobít.
Ale nenapsal jsem to,protože bití prázdnotě nesluší.:-0
Tak aspoň že kopírovat umíš,jdu ten tvůj odkaz letmo pročíst.

20 or | 25. srpna 2012 v 18:46 | Reagovat

bud zdrav Saule, tve jmeno je nezapomenutelne :-) a udrzovat Ratku a mne ve strehu je uzitecne.
mozna i kocky, to uz si nejsem jistej.
specialne s timhle tematem jsem nechtel zkopirovat nekde neci vyklad, protoze se mi zadnej nezda dost dobrej, ale hledal jsem radsi jenom puvodni text.

21 Saul | 25. srpna 2012 v 18:56 | Reagovat

Já si naštěstí žádný,ani prozatimní názor(což je termín k popukání:-) neudělal(což neznamená,že nemůžu oponovat těm,kteří ho evidentně a jistojistě mají),tak budu taky radši jen kopírovat(prozatím:):
"Z fyzikálního hlediska vědomí látkou nebo prasubstancí, která se vyvinula z absolutní prázdnoty, z našeho hlediska z vizuální temnoty vesmíru. Z toho důvodu je vědomím prvotním vesmírným jevem, jenž v organických sloučeninách zvaných živé organismy zastupuje prapůvodní kosmický element. Chceme-li je tedy definovat, musíme dávat pozor na to, zda je chápeme bytostně nebo kosmicky. Z kosmického hlediska může být vědomí pouze funkcí nebo silou v tvůrčím průběhu, kdežto z bytostného hlediska esencí, resp. materií primou, která je pro svou kvalitu faktorem nadfyzikálním.

A ještě:
Jinak je nutno vědomí chápat jako nejvyšší reálnou složku všeobecné tvorby. Projeví-li se vědomí jako jáství, a to at bytostně, nebo kosmicky, vždy se vymezuje; tím dochází k jeho postupnému zhutňování, až se stane substancí a v dalším stupni své degenerace samým stvořením"
http://mystickyslovnik.wz.cz/#vedomi

22 Saul | 25. srpna 2012 v 18:58 | Reagovat

20:
tu kočku jsi mi neměl Ore připomínat.
Jdu realizovat svou 15.
Pozdravuj Ratku:-)

23 or | 25. srpna 2012 v 19:02 | Reagovat

Saule, ohledne 12ky, nevim jestli si to dobre pamatuju ale nekdy drive a mozna i jinde jsi psal ve smyslu souhlasu s "samsara a nirvana jsou neoddelitelne"
ale nejsem si tim jisty,
ale kdyby teda jo,
jaktoze ted tady ve 12tce nesledujes stejnou logiku? dyt je to totez, to jejich prebihani z osviceneho do bezneho pohledu a zpatky, nebo prekryvani.

24 or | 25. srpna 2012 v 19:14 | Reagovat

Saule, nez se uplne zrealizujes, podle tebe logikou 21 je tedy kamen vedomim, jen jeste vic egoistickejsim nez clovek?

25 anina | 25. srpna 2012 v 19:40 | Reagovat

Tak koukám, že musím vypadat jak blb totální, když napíšu, že tomu rozumím.
Ale fakt jo, nemám ale ty konkrétní znalosti, na to, abych to mohla rozebírat.A nějak se mi je nechce hustit do hlavy :)

26 or | 25. srpna 2012 v 19:52 | Reagovat

chvili jsem Saule tvuj kosmicky prispevek povazoval za odboceni od tematu, ale vlastne ne, to moje sutra je odbocenim od Ratcina puvodniho clanku, byt myslena dobre k Ratcine naslednemu komentu prazdnota a forma.
takze k puvodnimu tematu myslim padnou lip tri kaje:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dharmak%C3%A1ja

27 Lenka | Web | 25. srpna 2012 v 20:43 | Reagovat

ad 10: http://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%B3dhidharma

ad 25: Anino, nemusíme rozumět vůbec ničemu, abychom v sobě pocítili nejen vědomí (já), ale i Vědomí (velkého Já), nemusíme znát intelektem skoro nic. Právě proto, že Vědomí je tu pro všechny, je nás všech. A mnozí z nás ty vzácné okamžiky znají a mnozí z nás o tom kecají. A ti, kdož je znají, o nich nemluví raději vůbec nebo jen velmi málo. Nevíš náhodou o tom něco? :-)))))))))))

28 anina | 25. srpna 2012 v 20:58 | Reagovat

[27]:No..právě, já si samozřejmě cením toho, když je někdo vzdělaný a ráda se i přiučím, alespoň okrajově :)
Ale někdy to co se formuluje pomalu až věděcky..nic proti, ale myslím, že ty znalosti až tak já potřebuju a tak jsem si začla připadat jak blb, co napíše rozumím tomu, ale nic o tom nevím = nemám nastudováno.
Nic proti vašim znalostem, vím, že vás to zajímá..

29 anina | 25. srpna 2012 v 21:42 | Reagovat

ehm..mělo být, že ty znalosti až tak nepotřebuju:)

30 Saul | 27. srpna 2012 v 16:04 | Reagovat

Uf,ta kočka mi teda dala:-0)

23:
neoddělitelné neznamená stejné.
Pěkně to vysvětloval Drtikol Míle Tomášové u kafe.
Káva v hrnku klidně stála a to byla nirvána.Potom ji lžičkou zamíchal a to bylo sansáro.

Anebo ještě přeněji,ve 21 cituju KM
"a v dalším stupni své degenerace samým stvořením"
Tedy stvoření je degenerací Vědomí.
Je to neoddělitelné,ale není to stejné.

31 Saul | 27. srpna 2012 v 16:09 | Reagovat

24:
kámen je možná jen ještě víc zdegenerovaným vědomím,než člověk,ale je statickej a Vědomí taky.
Takže mi to evokuje nějakou podobnost.
A taky si radši obejmu šutr,než člověka:-0)))

32 Saul | 27. srpna 2012 v 16:14 | Reagovat

26:
vždyť to tam je,v tom tvém odkazu,že je to stav bez formy:
"Tento stav lze definovat jako vědomí zcela oproštěné od všech určitých, definovaných, časově omezených stavů a tvarů skutečného i pomyslného vesmíru."

33 Saul | 27. srpna 2012 v 16:20 | Reagovat

27:
No vida,bez Lenky bych ani nevěděl,kdo to byl Bodhidharma.
Teď dokonce i vím,že byl spálen na hoře Medvědího ucha:-0)

34 Saul | 27. srpna 2012 v 21:01 | Reagovat

Tak to jsem rád,že je tu klid a že jsem vás svými logickými i duchovními argumenty konečně ubil.

Tak bych snad jen na závěr dodal,že to poznání Vědomí je o kvalitách.
On se o tom buddhismus moc nevyjadřuje a vzhledem k tomu,jak to dopadlo v křesťansví(Láska...bla,bla,bla) asi dobře dělá.
Ale kdo tu kvalitu pozná a realizuje,tak o ní mluví!A nejen málo.Vlastně ne o ní,ale o cestě k ní-protože to cítí jako povinnost.A vo tom to je.Nenabízet duchovní orgasmy,ale cestu.
A to se brzo pozná,kdo tou cestou prošel a kdo si prošel jen nějakou psychospirituální souloží.

35 ratka | 27. srpna 2012 v 21:08 | Reagovat

i zdegenerované vědomí je vědomí :o) a o tom to celé je. ve formě je obsaženo vědomí jelikož nic jiného není :o)

ano, forma je forma a prázdnota je prázdnota.

člověk je člověk když koukne do zrcadla, podívá se na své ruce, dotkne se květiny. forma je forma.

a zároveň má se vším co ho obklopuje společný původ, vznikl i s vesmírem zjednoho bodu, takže vše je současně i tímto bodem, je prázdnotou. forma je prázdnota. ticho

Když je ale prázdnotou tak může být kýmkoliv/čímkoliv. prázdnota je formu. prááásk, bum, cokoliv může být. vše je možné.

čím je tedy? tím čím právě je. forma je formou a prázdnota prázdnotou. oboje  současně.

jak jednoduché :o))

36 ratka | 27. srpna 2012 v 21:31 | Reagovat

13. je to určitě otázka slov. má/nemá... tuší/netuší  vědomí/mysl/prázdnota
kdo se dívá?

37 ratka | 27. srpna 2012 v 21:34 | Reagovat

14. co by se stalo? dyť to píšeš, ožral by ses a to ještě nevíš jistě. třeba by sese neožral.

38 ratka | 27. srpna 2012 v 21:36 | Reagovat

16. vědomí jako ticho... jako kámen ležící  ano, to ano a ne, ne. pšššššt

39 ratka | 27. srpna 2012 v 21:37 | Reagovat

17,18 těžko to rozebírat... s názorem prozatimním i neprozatimním. nechme viset jen tak... za kšandy nedopovězeno :o)

40 ratka | 27. srpna 2012 v 21:41 | Reagovat

25. anino proč bys tomu nemohla rozumět. heleď ja jsem blb nezávislena tom zda rozumím či ne. náhodou je úplně skvélé že jsi na text zareagovala, něco ti to říká. to je úplně skvělé.

41 ratka | 27. srpna 2012 v 21:42 | Reagovat

Lenko, to je těžke. jakmile víš tak už ti to uteklo.

42 Lenka | Web | 27. srpna 2012 v 23:51 | Reagovat

ad 41: To "víš" patřilo Anině, jakože nějaký zážitek má, ale že o tom se nedá (a nemá) moc mluvit.
Jinak platí: "Zacpat si uši, zavřít oči a jen Být."
Jenomže pořád být v kontaktu s Vědomím, to nechám osvíceným. To bych nemohla zlobit a všechno bych věděla hned ... :-) Není o co stát. Všechno si pěkně vyzkoušet, občas se spálit, nechávat se životem překvapovat, to je zajímavé. A Vědomí se dotknout jenom pro chuť domova. Tak se k tomu stavím já. :-)

43 ratka | 28. srpna 2012 v 6:41 | Reagovat

42. tak přece to víš :o) co bys nemohla a co bys věděla a jak se k tomu stavíš. a že není o co stát :o))

44 Lenka | Web | 28. srpna 2012 v 8:36 | Reagovat

ad 43: Aha, takhle jsi to myslela.
Jenom malinko upřesním tedy 41: No, ono To neutíká. Bůh nikam neutíká, proč by to dělal? Taky nemá kam, když je všudypřítomný. :-))) Vědomí si spočívá ve své blaženosti a vševědění a my se tu mrskáme v něm a děláme, že o něm nevíme, abychom si ten život užili každý po svém. Protože je to dobrodružství, znovusebeobjevování. Až nás to dobrodružství přestane bavit, ještě rádi si sundáme brýle a jukneme se na skutečnost a spočineme v ní. Mně se ale ještě nechce. Jen občas jenom škvírku pootevřu, přesvědčím se: Jo, je To tam, dobrý. A s tím uklidňujícím a neobyčejně ..... těžko pojmenovatelným pocitem se vrátím do života emocí, skákání, padání do děr a vylézání z nich ....... s Vědomím za zády, které je tu, kdyby náhodou mi bylo opravdu ouzko.

45 barča | 28. srpna 2012 v 9:25 | Reagovat

[30]:to je dobrý s tím mícháním kafe :-)

46 ratka | 28. srpna 2012 v 9:33 | Reagovat

44. aha :o)

47 ratka | 28. srpna 2012 v 9:34 | Reagovat

kava v hrnku stojí :o) nirvána nestojí :o)

48 Lenka | Web | 28. srpna 2012 v 11:03 | Reagovat

ad 47: Nikoli, všechno se hýbe. Vnitřně nebo vnějškově, zpravidla obojí. Nakonec všechno se skládá z vlnění, i ty největší materiální tvrďárny, a vlnění se musí vlnit, aby existovalo. I Vědomí je vlnění a my se vlníme v něm a v něm i to kafe a my se vlníme s kafem a s ním se vlní planeta a celý vesmír se furt někam rozpíná ....... tak hledej stojící věc!

49 ratka | 28. srpna 2012 v 11:33 | Reagovat

dobře, všecko se hýbe, akorát smysl pro humor je někdy zaseklý :o)))

50 Lenka | Web | 28. srpna 2012 v 11:47 | Reagovat

Prdlačky, stará Blažková, (mudroval Bobeš) :-), humor se vlní jako všechno, akorát má u kdekoho jinou frekvenci, tak je potřeba skočit na stejnou vlnu, jinak se vlny srazí a je z toho malá bouře. A promiň, nemám čas, vlním se dneska pěkně rychle v pracovním rytmu :-) ... a ty si tu děláš nějaké srandičky, nebo co. :-)))

51 ratka | 28. srpna 2012 v 11:52 | Reagovat

představovala jsem si kávu v pozoru a ty jsi mi ji celou rozvlnila :o)

52 Lenka | Web | 28. srpna 2012 v 12:37 | Reagovat

No jo, ty představy.... Jak rozvlnila? Já ji teď rovnou vypila. :-) A co ty uděláš s tou svou? Necháš ji vystydnout a postupně nechat vyschnout či zplesnivět, abys měla důkaz pohybu všeho, i když se to nehýbe viditelně?
..... překlep mě přivedl na myšlenku - hýbe to divitelně.

53 ratka | 28. srpna 2012 v 12:40 | Reagovat

máš svoju kávu, ne? :o)

54 Saul | 28. srpna 2012 v 16:08 | Reagovat

42:
Vědomí jako Bianco šek,z kterýho se dá občas zaplatit útrata za vlastní blbost.
Ano,i to je duchovno...nebo spíš vykrádání duchovna?

55 Saul | 28. srpna 2012 v 16:13 | Reagovat

všechno se vlní....ach jo!

Já se ještě nedal dohromady z oslavy té nepřejeté kočky,ale du si dát pár piv ,ať s tím můžu souhlasit.
Někdo zřejmě může být našrot furt:-0)
Šetři si trochu ty játra Lenko?

56 Saul | 28. srpna 2012 v 16:25 | Reagovat

Ináč Ratko,s sobotu a v neděli si budem rovni,neboť budu taky socka,jelikož mám v práci výpověď-už pátou,během posledních 2 let.
Ale dostal jsem jen jednu,potom už jsem je jen podával...tak se dělá!!:-0)
Myslíš,že se za ty dva dny stihnu ponořit do Vědomí tak hluboce,abych dosáhnul tvé moudrosti a duchovních výšin?:-)))
Jestli ne,tak je to v řiti,protože v pondělí zas nastupuju jinam a tam ze mně zas budou dělat hňupa tak dlouho,až se jím stanu.
Takže poslední šance je ten víkend,to musím svobodně a volně vylézt do takových výšin,abych z nich už nikdy nemohl být stržen do bídy a chaosu světa.:-))

57 ratka | 28. srpna 2012 v 17:28 | Reagovat

56. záleží Saule zda by se ti se mnou líbilo :o) jinak ponořena jsem akorát do vany. ale navedls mě na skvělou úvahu. ja nemůžu za to že jsem hňup, udělali ho ze mě v práci a teď už mi to zůstalo :o/ navždycky

58 Saul | 28. srpna 2012 v 17:39 | Reagovat

no jo,ale tobě to nikdo furt nepřipomíná.
Teda kromě mně:-)))

59 Saul | 28. srpna 2012 v 17:40 | Reagovat

57:
myslíš ve vaně?
no to by se mi možná s tebou líbilo:-0)

60 ratka | 28. srpna 2012 v 17:42 | Reagovat

psal něco o ponoření tak mi nebylo jasné jak teda

61 Saul | 28. srpna 2012 v 17:48 | Reagovat

tak ses ponořila do vany:-)

62 Saul | 28. srpna 2012 v 17:55 | Reagovat

ad61:
to je zářný příklad,jak podivně si může prostý lid vysvětlit odkaz (nás) mudrců.:-0
Ale snaha se cení.
On i KM kdesi psal,že ti zapalovači vonných tyčinek u Buddhových soch už nastoupili nezvratitelnou cestu k Nirvaně.
A když chce někdo vlnit,ať si vlní.
Ale tím na žádnou loď nenastupuje ani náhodou.

63 ratka | 28. srpna 2012 v 17:57 | Reagovat

beráncí vlní a vlci zrní

64 Saul | 28. srpna 2012 v 18:05 | Reagovat

sice netuším,co je "zrní",ale o beráncích a vlcích cosi vím.

65 Saul | 28. srpna 2012 v 18:13 | Reagovat

ale když jsme u těch zvířátek,někde v evangeliu je Ježíšova rada "buďte obezřetní(překládá se i lstiví) jako hadi a bezelstní jako holubice"

66 ratka | 28. srpna 2012 v 18:26 | Reagovat

no vlna a částice ne? jedni vlní a druzí zrní. a pak máme vlnu z beránků a zrnka z vlků

67 ratka | 28. srpna 2012 v 18:27 | Reagovat

65. to je hezké. budťe lstiví a bezelstní. eeeeeee. ee. e

68 Saul | 28. srpna 2012 v 18:36 | Reagovat

67:
jinak to tu nejde.
A to je moje nejgeniálnější zjištění,co jsem v životě udělal.A to fakt,bez smailíků.
Rozdělit jednu pravdu nadvakrát a udělat z ní protimluv.
Jen tak se tu dá přežít.
Žádné černobílé pravdy nejsou,protože nejsou použitelné.
Není pravda,která se nedá zpochybnit a na základě toho ji označit za lež.
To je asi největší klam světa,ve kterém se vlníme a zrníme a hledáme věčné pravdy.

Co zas je "eeeeeeeeeeeeeeee"?
Je ti zle?:-0)
Z vany to snad na záchod nemáš daleko,ne_:-))

69 ratka | 28. srpna 2012 v 18:58 | Reagovat

to je zvuk :o)

70 or | 28. srpna 2012 v 22:04 | Reagovat

44 aha :-(

71 barča | 29. srpna 2012 v 8:56 | Reagovat

Mám ranní kávu. Té myšlenky s mícháním kafe se nemůžu zbavit...prostě samsára, naskakuje mi sama. :-)naskakuje mi, i když to kafe nemíchám :-)

72 ratka | 29. srpna 2012 v 9:25 | Reagovat

jasně, je zde furt

73 rulisa | 30. srpna 2012 v 2:17 | Reagovat

67/1.odst. - Přesně.
Akorát je to současně na zbláznění, protože vlastně nic nevím jistě. Ani co vlastně chci.
Všechno je obojí.

74 ratka | 30. srpna 2012 v 6:40 | Reagovat

když si člověk vybere jednu půlku (protože jinak to nejde) tak druhá chybí a když druhou tak první chybí :o))
takže se říká nevybírej a ber (jez) to co máš na talíři :o)

75 anina | 30. srpna 2012 v 9:44 | Reagovat

ad 74, člověk by si jistě radši vybíral a nejen z jídla..Když mám kabát, sice už mi moc nesedí, ale hřeje, jsem ráda, že ho mám. Až budu mít na lepší..
Ratko BINGO :)

76 SV | 30. srpna 2012 v 11:50 | Reagovat

no fúha, ťažká inte..ako sa to...intelektuálna debata....
hlavneže Saul nezrazil tu kočku ;-)

77 ratka | 30. srpna 2012 v 12:03 | Reagovat

kdyby ju srazil, tak si z ni mohl udělat na zimu čepicu. kočka prý hřeje nejlíp

takhle se ožral a zmizel

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.